زندگینامه بیژن پاکزاد طراح مشهور جهان

زندگینامه بیژن پاکزاد طراح مشهور جهان

بیژن در ۱۵ فروردین سال ۱۳۲۳ در خانواده ای بسیار ثروتمند که به گفته خودش فرهنگ پول‌ سازی و پول‌ آفرینی در آن نهادینه شده بود در تهران متولد شد. خانواده بیژن برای ادامه تحصیل او را به مدرسه ثروتمندان سوئیسی، فرستادند و او در مدرسه با شاهزاده های بزرگی مثل “پرنس ریتر” همکلاسی شد.

درحقیقت تعداد بسیاری از مشتریان سالهای بعد برای بیژن در همان مدرسه سوئیسی شناسایی و شکار شدند. بیژن همانجا متوجه شد که سلیقه ی آدم های پولدار به چه صورت است و به چه صورت می توان نظر آنها را برای خرید و سفارش اجناس به سمت خود جلب کرد. بیژن در ۱۸ سالگی تصمیم گرفت در دانشگاه رشته مهندسی شیمی را ادامه دهد.

او بعد از اتمام این دوره مهندسی، به ادامه تحصیل در رشته طراحی لباس در دانشگاه میلز در شهر سنت گال پرداخت و پس از آن یک گالری در اطراف شهر میلان راه اندازی کرد.ادامه تحصیل در رشته بازاریابی از آخرین حلقه زنجیر تحصیلات او بود.

 

مهاجرت به آمریکا و شروع فعالیت های موفق تجاری
در این قسمت از زندگینامه بیژن پاکزاد میبینیم که او طراحی را درکشور آلمان فراگرفت و در هنگام بازگشت به ایران نخستین بوتیک مدرن و به قول خودش اولین بوتیک خارج از خرازی را به اسم “پلنگ صورتی” در تهران احداث کرد.

او بعد از آن بوتیک دیگری به اسم“سسیل جی” یا “نیکولا بلازی” را احداث کرد که یکی ازاختصاصی ترین بوتیک های تهران و مکان خرید اعضای خانواده سلطنتی، دولتمردان و ثروتمندان ایرانی بود.

طراح مشهور جهان
زندگینامه بیژن پاکزاد
بیژن در سن ۲۹ سالگی به کشورآمریکا مهاجرت کرد و سپس بوتیک معروف خودش را افتتاح کرد. این بوتیک که در واقع یک کاخ به سبک مدیترانه اى است، مدتی بعد یکی از گرانترین فروشگاهای دنیا نام گرفت. بیژن در این فروشگاه که طراحی محصولات آن را خود شخصاً به عهده داشت، عمدتاً لباس، عطر و ادکلن به مشتریان سرشناس خود ارائه می کرد.

این مطلب را هم ببینید...
زندگینامه بهداد سلیمی وزنه بردار موفق تیم ملی کشور

تحصیلات او در کنار تجربه های ارزشمندش از شناخت علایق و سبک زندگی ثروتمندان و نیز خلاقیت منحصر به فردش، منجر به تولید محصولات جذابی شد که خیلی زود شهرت او را دو چندان کرد. طراحی های منحصر به فرد بیژن نه تنها برایش جوایز بسیاری به ارمغان آورد بلکه خیلی از مردان معروف دنیا را مشتری همیشگی و ثابت او ساخت و او را به طراح مشهور جهان معروف کرد.

افرادی مثل باراک اوباما، جورج دبلیو بوش، رونالد ریگان، سلطان ثروتمند برونئی، آرنولد شوارتزینگر، ولادمیر پوتین، تونی بلر، آنتونی هاپکینز، تام کروز و … مجله Vanity Fair در سال ۱۹۸۹ نام بیژن را در لیست شیک‌ پوش‌ ترین‌ های (خوش پوش‌ ترین‌ ها)جهان خود قرار دارد.

 

ویژگی های شخصیتی و شغلی بیژن پاکزاد
بیژن پاکزاد، طراح مشهور جهان فردی بسیار باهوش و فرصت شناس بود. او برای هر کسی که به دیدنش میرفت عطری خاص با رایحه عجیب تولید میکرد. عطرهای بیژن، هم به علت رایحه شرقی شان و هم بسته بندی های زیبا ومتفاوتشان از شهرت و محبوبیت جهانی برخوردار می باشند .

بیژن همیشه عاشق غذاهای ایرانی بود. به علت ثروت بسیار زیادش، زندگی لوکس و متفاوتی داشت اما او همیشه و در هر لحظه اصالت و سادگی را مدنظر قرار می داد. برخلاف بسیاری از ثروتمندان جهان هیچ گاه برای خودش بادیگارد استخدام نکرد و عقیده داشت جایگاه اش در بین مردم است و نمیخواهد از آنها جدا باشد.

همسر و فرزندان بیژن پاکزاد
بیژن پاکزاد ۲بار ازدواج کرد. بیژن از همسر اولش یک دختر به اسم دانیلا دارد که اکنون یکی از طراحان معروف است و کار پدرش را اکنون دنبال می کند. بیژن از همسر دوم خود یک دختر به اسم الکساندرا و یک پسر به نام نیکلاس دارد.

درسهایی از زندگی بیژن پاکزاد بی شک مشهور شدن و داشتن مشتریان بین المللی پاکزاد، یکی از علت های موفقیت در زندگینامه بیژن پاکزاد همین بود اما این موضوع ربطی به داشتن ثروت بسیار او ندارد. در واقع، بیژن و خانواده او با درک درست از جایگاه اجتماعی خودشان و تواناییشان، کوشش و موفقیت را در کسب آنچه شایسته آن بودند شروع کردند و توانستند یکی یکی پله های موفقیت بپیمایند و سبب افتخار خود و ایران باشند.

این مطلب را هم ببینید...
چطور در یک روز کار بیشتری انجام دهید از نگاه زیگ زیگلار

 

مهمترین عوامل موفقیت بیژن عبارتست از:

۱- آگاهی و درک نسبت به توانمندی های خود: در زندگینامه بیژن پاکزاد دیده می شود که او شناخت بسیار دقیقی از خود داشت و جوهره وجودی خود را به درستی درک کرده بود. او به این موضوع پی برده بود که فردی با قدرت ایجاد ارتباطات بالا با انسان‌ های معروف است و در این مسیر گام درستی برداشت. او انسانی برون‌ گرا و فعال حرکتی بود.

۲- سرمایه‌ گذاری روی دانایی خود: بیژن فقط به ذات و جوهره خود اکتفا نکرد. بلکه او با ادامه تحصیل در رشته‌ های فنی مورد نیاز کسب‌ و‌ کار خودش مانند شیمی و سپس ادامه تحصیل در رشته بازاریابی برای پی بردن به رمز و راز شناسایی، شناساندن و کسب رضایت در طبقه مخاطبان هدف خودش را در راستای عالم بودن خود گام‌های درست و محکمی برداشت. در زندگینامه بیژن پاکزاد می خوانیم که او هرگز از آموختن دست برنداشت و تنها به تحصیلات آکادمیک اکتفا نکرد و یادگیری او از دانشگاه بازار‌، ثابت بود.

۳- نقش خانواده: بیژن میگوید که از خانواده‌ ای مرفه و ثروتمندی برخوردار بوده است، اما معتقد است بیشتر از آنکه ثروت خانواده در موفقیتش تاثیر داشته باشد، از آنها خلاقیت ابتکار و نوآوری را آموخته است و این نشان می دهد که خانواده اش از درک بسیار بالایی برخوردار بوده اند. بیژن می‌ گوید که از خانواده اش، فرهنگ پول‌ سازی و پول‌ آفرینی را فرا گرفته است

 

داستان برند بیژن، بیژن پاکزاد طراح معروف ایرانی کیست؟

لینک کوتاه مطلب: http://gozaltabrizim.com/GozaLjHleo
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 2 =

بالا