زندگینامه بهداد سلیمی وزنه بردار موفق تیم ملی کشور

زندگینامه بهداد سلیمی وزنه بردار موفق تیم ملی کشور

دوستان و مخاطبان همیشگی عاشق سایت  گوزل تبریزیم در این مقاله قصد داریم شما را با زندگینامه بهداد سلیمی وزنه بردار موفق و پر افتخار، تیم ملی کشورمان آشنا کنیم.

بهداد سلیمی کرد آسیابی در ۱۷ آذر ۱۳۶۸ خورشیدی در قائم شهر ، که یکی از بزرگ ترین شهرهای استان مازندران می باشد به دنیا آمد .

بهداد فرزند آخر خانواده می باشد ، او یک خواهر و یک برادر بزرگ تر از خود دارد. او با رشته ی ژیمناستیک وارد حرفه ی ورزش شد. او به مدت یک سال هم به کشتی گیری پرداخت. شاید یکی از علت هایی که بهداد سلیمی نتوانست برخلاف نظردوستان و هم سن و سالان خود به سمت کشتی یا فوتبال برود ، زیرا جثه بزرگ، وزن و فیزیک خاص او بود که سبب شد با توجه به توصیه های دوستان و آشنایان خود ورزش وزنه برداری را به عنوان ورزش حرفه ای خودش انتخاب کند.

 

شروع فعالیت حرفه ای بهداد سلیمی
بهداد سلیمی در قائم شهرو زیر نظر قاسم غزالیان شروع به تمرین کرد، او در رده جوانان نیز زیر نظر حسین توکلی تمرین می کرد. جالب است بدانید که بهداد توانست بعد از مدت زمان کوتاهی در این رشته ی سخت به موفقیت های چشم گیری دست یابد.

همین موضوع سبب جلب توجه مربی های تیم ملی شد و او را به اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران کشاند. بعد از آن او توانست به اردوهای ملی در رده های گوناگون دست یابد. او توانست به یک وزنه بردار موفق تبدیل شود و پس از مدتی نیز به عنوان قهرمان کشور شناخته شود.

بهداد سلیمی در رده سنی بزرگ سالان و در تیم ملی مستقیما زیر نظر حسین رضازاده و کوروش باقری، قهرمانان اسبق وزنه برداری کشورمان تمرین کرده است.

 

حضور در مسابقات آسیایی
وزنه بردار موفق

در بخش افتخارات زندگینامه بهداد سلیمی می بینیم که او موفق شد در مسابقات وزنه برداری آسیا در شهر تانگ لینگ در کشور چین، در دسته فوق سنگین با مهارکردن وزنه های ۴۵۸ کیلوگرمی، (۲۰۸ کیلوگرم در حین حرکت یک ضرب و ۲۵۰ کیلوگرم در حین حرکت دوضرب) عنوان «قوی ترین مرد آسیا» را به اسم خود ثبت کند .

جالب است بدانید که بهداد سلیمی به عنوان وزنه بردار تیم ملی کشور در دسته +۱۰۵ کیلوگرم در مسابقات آسیایی اینچئون که در کشور کره جنوبی برگزار شد طی حرکت یک ضرب، با مهار کردن وزنه ۲۱۰ کیلوگرمی، موفق شد وزنه را به راحتی بالای سرش ببرد.

این مطلب را هم ببینید...
اعتماد به نفس چیست؟

بهداد در اولین وزنه ای که بالای سرش برد، وزنه ۲۰۰ کیلوگرمی را به آسانی مهار کرد، او در شانس دوم خودش نیز وزنه ۲۱۰ کیلوگرمی را به آسانی بالای سرش برد ، اما متاسفانه نتوانست به خوبی این وزنه ۲۱۵ کیلوگرمی را در حرکت سوم مهار کند. به این ترتیب با ۲۱۰ کیلوگرم و جا به جا کردن رکورد آسیایی، به کار خود در این مسابقات پایان داد.

لازم به ذکر است که بهداد سلیمی در آن مسابقات موفق نشد با مهار کردن وزنه ۲۵۵ کیلوگرمی در حرکت دوضرب خود، و در مجموع با مهار ۴۶۵ کیلوگرم علاوه بر به دست آوردن سکوی اول مسابقات، رکورد بازی های آسیایی را نیز به اسم خود ثبت کند.

 

شرکت در دوره مسابقات جهانی
بهداد سلیمی
وزنه بردار تیم ملی کشور
بهداد سلیمی توانست در سال ۲۰۱۰ میلادی عنوان قهرمانی جهان را کسب کند. او موفق شد در دسته +۱۰۵ کیلوگرم در مسابقات جهانی، مدال طلا را بدست آورد؛ و به همین علت بعد از حسین رضازاده ، به عنوان «دومین وزنه بردار ایرانی که موفق شده است به مدال طلای دسته ی فوق سنگین وزنه برداری دست یابد»، لقب گرفت.

 

بهداد سلیمی در این مسابقات با مهار کردن وزنه ۲۰۸ کیلوگرم در حرکت تک ضرب بعد از وزنه بردار روسی به نام یوگنی چیگیشف، موفق شد مدال نقره دریافت کند. در هنگام حرکت دو ضرب نیز به علت مصدوم شدن این وزنه بردار به نام روسی، و پس از مهار کردن وزنه ۲۴۵ کیلوگرمی بعد از وزنه بردار آلمانی به اسم ماتیاس اشتاینر در جایگاه دوم خود قرار گیرد.

به این ترتیب بهداد سلیمی با به دست آوردن مدال نقره درطی حرکت های یک ضرب، دو ضرب و همچنین مهار وزنه های ۴۵۳ کیلوگرمی، به مدال طلای مجموع مسابقات دست یافت. او موفق شد بعد از مدتی رکورد یک ضرب سنگین وزن جهان را به اسم خود ثبت کند.

بهداد سلیمی در طی رقابت های جهانی وزنه برداری که در کشور فرانسه صورت گرفت در دسته فوق سنگین با مهار کردن وزنه ۲۱۴ کیلوگرمی در حرکت یک ضرب، ضمن کسب مدال طلای مسابقات، توانست رکورد جهانی این رشته را، که قبل از این به اسم یکی دیگر از وزنه برداران کشورمان یعنی حسین رضازاده بود، به نام خود درآورد. بهداد سلیمی به عنوان یک وزنه بردار موفق توانست «نشان ملی جوان ایرانی» را در سال ۱۳۸۹ کسب کند.

حضور بهداد سلیمی در المپیک تابستانی لندن ۲۰۱۲
بهداد سلیمی در المپیک تابستانی لندن که در کشور انگلستان برگزار میشد، در دسته ی سنگین وزن، توانست مدال طلای مسابقات را به دست آورد، و افتخار دیگری برای کشورمان ایران رقم بزند. او توانست در آن مسابقات وزنه ۲۰۸ کیلوگرم را در حرکت یک ضرب به آسانی مهار کند و در حرکت دوضرب نیز با مهار کردن وزنه ۲۴۷ و مجموع وزنه ۴۵۵ کیلوگرمی، مدال طلای این مسابقات را به دست بیاورد.

این مطلب را هم ببینید...
۲۰ عبارت تاکیدی قانون جذب که شادی و نشاط را به شما می بخشد

 

زندگی خصوصی بهداد سلیمی
در بخش خصوصی زندگینامه بهداد سلیمی می خوانیم که او پس از برگشتن از اردوی تیم ملی که در آنتالیا برگزار شد، در دوم فرودین ماه ۱۳۹۰ با خانم آلما نصرتی ازدواج کرد.

 

افتخارات کسب شده توسط بهداد سلیمی

به دست آوردن مدال نقره مسابقات جوانان آسیایی در سال ۲۰۰۸ در کره جنوبی با مهار وزنه ۱۸۵ در حرکت یک ضرب و مهار وزنه ۲۲۲ در حرکت دوضرب و وزنه ۴۰۷ درمجموع

رسیدن به سکوی اول مسابقات جوانان جهان در سال ۲۰۰۹ در بخارست، رومانی با مهار کردن وزنه ۱۹۵ در حرکت یک ضرب و مهار وزنه ۲۲۸ در حرکت دوضرب و وزنه ۴۲۳ درمجموع.

کسب سکوی نخست بازی های آسیایی در سال ۲۰۱۰ در گوانگ ژو، چین با مهار وزنه ۲۰۵ در حرکت یک ضرب و مهار وزنه ۲۳۵ در حرکت دو ضرب و وزنه ۴۴۰ در مجموع

به دست آوردن مدال طلای مسابقات آسیایی در سال ۲۰۱۱ در تانگلینگ، چین با مهار کردن وزنه های ۲۰۸ در حرکت یک ضرب و مهار وزنه ۲۵۰ در حرکت دوضرب و وزنه ۴۵۸ درمجموع

به دست آوردن مدال طلای مسابقات جهانی پاریس، فرانسه در سال ۲۰۱۱ با مهار وزنه ۲۱۴ در حرکت یک ضرب و مهار وزنه ۲۵۰ در حرکت دو ضرب و وزنه ۴۶۴ در مجموع

به دست آوردن مدال طلای مسابقات آسیایی پیونگتائک، کره جنوبی در سال ۲۰۱۲ با مهار کردن وزنه های ۲۰۶ در حرکت یک ضرب و مهار وزنه ۲۴۵ در حرکت دو ضرب و وزنه ۴۵۱ در مجموع

به دست آوردن مدال طلای المپیک سال ۲۰۱۲ لندن با مهار وزنه ۲۰۸ در حرکت یک ضرب و مهار وزنه ۲۴۷ در حرکت دوضرب و مجموع وزنه ۴۵۵ کیلوگرمی

رسیدن به سکوی نخست بازی های آسیایی کره جنوبی در سال ۲۰۱۴ با مهار وزنه ۲۱۰ در حرکت یک ضرب و مهار وزنه ۲۵۵ در حرکت دوضرب و مجموع وزنه ۴۶۵ کیلوگرمی

زندگینامه بهداد سلیمی می تواند به عنوان الگویی برای تازه کاران در عرصه وزنه برداری باشد.

 

زندگینامه بهداد سلیمی وزنه بردار موفق تیم ملی کشور

 

لینک کوتاه مطلب: http://gozaltabrizim.com/GozaL0plmX
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

بالا