چطور در یک روز کار بیشتری انجام دهید از نگاه زیگ زیگلار

چطور در یک روز کار بیشتری انجام دهید از نگاه زیگ زیگلار

داشتن امنیت شغلی برای همه افراد شاغل یک آرزوست. خصوصا در وضعیت کنونی که اصلا معلوم نیست فردا سرکاری که می‌روید خواهید بود یا خیر؟

برای به دست آوردن امنیت شغلی باید از قبل یک سری مسائل را بدانید و رعایت کنید. وقتی قرار است به تعطیلات بروید، چطور از قبل کارهایتان را انجام می‌دهید تا به مشکل برنخورید. طوری که استرس ترک کردن موقعیت کاری را برای چند روز نداشته باشید. در این مقاله زیگ

زیگلار به شما می‌گوید چطور در یک روز کار بیشتری انجام دهید تا امنیت شغلی‌تان حفظ شود.

ما باید یادبگیریم چگونه می‌توان بدون زیاد و طولانی کارکردن می‌توان جایگاه‌مان را در محل کار محکم‌تر کنیم. هر فرد علاوه بر اینکه باید برای خود، خانواده و جامعه ارزش قائل شود، برای موقعیت کاری خود نیز باید احترام بگذارد.

فرض کنیم در شبی هستید که قرار است یک روز بعد از آن به مرخصی و تعطیلات بروید. اکنون باید چه کنید؟ خیلی واضح و مشخص است. یک قلم و کاغذ به دست بگیرید و شروع کنید به نوشتن کارهایی که باید از قبل انجام دهید. اولویت انجام کارها مهم است و درجه اهمیت‌شان از

هم متفاوت است. وقتی هدف‌هایتان مشخص شد گام بعدی سازماندهی کردن آنهاست.

 

 

برای حفظ امنیت شغلی چطور در یک روز کار بیشتری انجام دهیم

خب وقتی لیستتان کامل شد یک نگاه دقیق و درست به آن داشته باشید. برای به دست آوردن امنیت شغلی ابتدا چیزهای ناگوار و دشوار را از دور خارج کنید. ذهن‌تان را آزاد کنید تا بتوانید روی کارهای مهم و ضروری تمرکز کنید.

شما مسئولید بنابراین باید با تعهد از پس انجام وظایف‌تان بربیایید. افرادی که متعهد و مسئولیت‌پذیر هستند، این خصلت را همیشه با خود همراه دارند و در همه مراحل زندگی به وظایف‌شان پایبندند.

این مطلب را هم ببینید...
۳۳ سوال از سخت که اپل در مصاحبه شغلی می‌پرسد

تعهد داشتن یکی از مهم‌ترین خصوصیات هر فرد است. تعهد در قبال خود، خانواده، دوستان، همسر و… داشتن تعهد به گونه‌ای یک ضمانت است برای انجام کار. شخصی که متعهد است از میزان اهمیت امنیت شغلی خود آگاه است و به همین دلیل وظایفش را سرِ وقت و به درستی انجام می‌دهد.

از زیر کار در رفتن یا از سر باز کردن کارها خصلتی است که قطعا امنیت شغلی شما را بر باد خواهد داد.

وقتی به تعهدات خود عمل می کنید، چه اتفاقی می‌افتد. این نشان می ‌دهد که شما به دیگران و به کارتان اهمیت می‌دهید. یعنی شما قابل اعتماد هستید. حتی اگر برای سفر شهر را ترک کنید قرار نیست وظایف‌تان را به دوش دیگری بگذارید. این از صداقت شما نشات می‌گیرد.

بدون استرس و با یک نگاه مثبت به خودتان ثابت کنید که از پس انجام کارها قبل از موعد برمی‌آیید. داشتن انرژی مثبت و خوشبین بودن در راه رسیدن به اهداف بسیار کمکتان می‌کند.

 

امنیت شغلی
امنیت شغلی

برخی از ما خوش بین متولد می‌شویم و برخی دیگر بدبین متولد می‌شوند. برای ترک بدبینی و انرژی‌های منفی که شما را احاطه کرده مطالعه کنید. خواندن کتاب‌های مثبت اندیشی بسیار موثر است.

حال من ذاتا خوش بین متولد شده‌ام. واقعا هم همینطور است. حتی اگر بدبین متولد شده باشید، قطعا، اکیدا و مسلما می توانید تغییر کنید. این یک انتخاب است. این شما هستید که مشخص می‌کنید که کی و کجا باشید، به همین دلیل هر چه به ذهنتان خطور می‌کند را مدیریت

کنید و در صورت لزوم آن را تغییر دهید.

این مطلب را هم ببینید...
اینیستاگرام را توضیح دهید

به هر حال، در روز قبل از تعطیلات، نه تنها به موقع کار می‌کنید، کمی زودتر به محل کارتان بروید و بلافاصله شروع به کار کنید. به خودتان مسلط باشید و با آرامش و بدون فوت وقت کارها را به ترتیب اهمیت انجام دهید. نمی‌گویم عجله کنید و با اشتباه و خطا کارها را پیش ببرید.

مشتاقانه کار کنید و با انگیزه یک کار را پس از دیگری به نحو احسن به اتمام برسانید.

استراحت‌های کوتاه داشته باشید و وقتتان را با صحبت و بحث کردن با همکارتان هدر ندهید. نوشیدن قهوه و چای و میان وعده را فراموش نکنید. مطمئن باشید وقتی همکارتان شما را مصمم به انجام جدی کارها می‌بیند مزاحم کارتان نخواهد شد. سعی کنید تحت تاثیر صحبت‌ها و

شایعه‌های محیط کاری‌تان قرار نگیرید. هنگامی که با هدف پس از اتمام کاری به سراغ کار دیگری می‌روید، افراد یک قدم به سمت عقب حرکت می‌کنند و به شما اجازه می‌دهند پیش بروید.

من کاملا تضمین می کنم که شما می‌توانید حداقل یک ساعت در روز زمان ذخیره کنید. یک ساعت در روز، پنج ساعت در هفته و ۲۵۰ ساعت در سال. زمانی‌ست که شما در آن صرفه‌جویی کرده‌اید.

در غیر اینصورت این شش هفته از زندگی شماست که به هدر داده‌اید و شش هفته هم با افرادی به هدر می‌دهید که به سخن چینی و شایعه پراکنی می‌پردازند. با شش هفته اضافی هر سال چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ برای داشتن امنیت شغلی به این موارد فکر کنید. به کارهای خود نظم دهید تا به پایان کار برسید.

 

سخنان زیگ زیگلار می تواند زندگیتان را متحول کند - باشگاه موفقان | مرجع  آموزش کارآفرینان

لینک کوتاه مطلب: http://gozaltabrizim.com/GozaLCHO8j
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + سه =

بالا