پیتزا مرغ باربیکیو

پیتزا مرغ باربیکیو

 

مواد لازم برای تهیه پیتزا مرغ باربیکیو

 
زمان پخت30

 

خمیر پیتزا900 گرم خانگی

 

سس باربیکیوسه چهارم فنجان

 

مرغ2 فنجان خرد شده

 

پنیر موزارلا1 فنجان رنده شده

 

پیازقرمز یک چهارم فنجان خرد شده

 

گشنیزبه مقدار لازم تازه خرد شده

 

پنیر گودابه مقدار لازم

 

اسپری روغن به مقدار لازم

 

بهترین طرز تهیه پیتزا مرغ باربیکیو

پیتزا یکی از غذاهای فست فودی و بسیار محبوب در بین مردم است که البته پیتزا انواع مختلفی دارد و جزو غذاهای پرکالری محسوب می‌ شود و خوردن بیش از حد آن توصیه نمی شود؛ ولی همچنان به دلیل طعم لذیذی که دارد باعث می شود هر از چند گاهی هوس خوردن پیتزا را داشته باشید و به راحتی می توانید این غذای خوشمزه را در خانه خود تهیه کنید.

یکی از این پیتزا های معروف، پیتزای مرغ باربیکیو است که مختص کالیفرنیا محسوب می‌شود. در ادامه با طرز تهیه پیتزای مرغ باربیکیو آشنا خواهید شد و مواد لازم برای تهیه پیتزای مرغ باربیکیو را می شناسید.

 

پیتزای مرغ باربیکیو طعم خاص و دلچسبی دارد و پیشنهاد می کنیم حتماً یک بار پختن و خوردن آن را امتحان کنید، زیرا این غذا که از غذاهای اصلی هم محسوب می شود روش پخت بسیار آسانی دارد و برای آماده سازی آن کمتر از نیم ساعت زمان لازم دارید و کمتر از نیم ساعت هم برای طبخ این غذا به زمان احتیاج دارید.

 

مواد لازمی که در ادامه برای تهیه پیتزای مرغ باربکیو مشاهده می کنید برای یک پیتزای خانواده تدارک دیده شده و پیشنهاد می‌ کنیم اگر میخواهید مینی پیتزا یا پیتزای بزرگتر یا کوچکتر تهیه کنید حتماً برای تغییر مقدار مواد اولیه نسبت ها را رعایت کنید.

این مطلب را هم ببینید...
پیتزا قارچ

 

دستور پخت پیتزا مرغ باربیکیو

برای درست کردن این پیتزا باید در اولین مرحله فر خود را روی دمای 240 درجه سانتیگراد بگذارید تا فضای داخلی آن گرم شود و برای قرار گرفتن پیتزا و محتویات آن آماده شود.

در ادامه کف سینی مخصوص فر را هم با اسپری مخصوص آشپزی کمی چرب کنید، یا می‌ توانید به جای چرب کردن از کاغذ روغنی در کف آن استفاده کنید. سپس داخل یک کاسه تقریباً متوسط تکه های مرغ به همراه باربیکیو را مخلوط کنید و در گوشه ای بگذارید.

 

مواد لازم برای تهیه پیتزا مرغ باربکیو

 

یک سطح صاف مثل روی سینی یا قسمتی از آشپزخانه یا جزیره آشپزخانه را انتخاب کنید و مقداری آرد روی آن بپاشید، سپس خمیر پیتزا را روی سطح صاف قرار دهید و با کمک وردنه آن را صاف کنید.

بهتر است ضخامت خمیر به اندازه مناسب و مشخصی باشد که با پختن ترک نخورد.

بعد خمیر را داخل سینی فر قرار دهید بر روی هر کدام از خمیرپیتزا ها یک چهارم فنجان سس باربیکیو بریزید و بعد تکه های مرغ را به صورت مساوی روی کل خمیر پخش کنید، و حتماً کمی از سر نان ها را خالی بگذارید و تا لبه مخلفات نریزید.

 حالا باید یک لایه هم از پنیر موزارلا روی خمیر خود پخش کنید و بعد پیاز قرمز و پنیر گودا خرد شده را روی آنها قرار دهید.

 

پیتزا مرغ کالیفرنیا

 

اگر علاقه مند بودید می توانید کمی هم فلفل خشک روی پنیر پیتزای مرغ باربیکیو بریزید.

در این مرحله باید سینی خود را داخل فر بگذارید و حدود 20 تا 25 دقیقه صبر کنید تا محتویات روی پیتزا کاملاً طلایی رنگ شود.

این مطلب را هم ببینید...
کتلت قارچ

حالا تقریباً پیتزای شما آماده است و می‌توانید آن را داخل ظرف مورد نظر سرو کنید و اگر تمایل داشتید می توانید برای تزیین کمی هم گشنیز خرد شده روی پیتزا بریزید زیرا گشنیز علاوه بر خواص دارویی بی نظیری که دارد عطر و طعم فوق العاده ای به پیتزای شما می بخشد.

 

پیتزا مرغ خانگی

لینک کوتاه مطلب: http://gozaltabrizim.com/GozaLKFUBi
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

بالا