پیتزا چیکن استروگانف

پیتزا چیکن استروگانف

 

مواد لازم برای تهیه پیتزا چیکن استروگانف

 
زمان پخت60

 

سینه مرغ300 گرم

 

پنیر پیتزا4 پیمانه

 

چیپس خلالی یک و نیم پیمانه

 

سس قرمز2 قاشق غذاخوری

 

خامه صبحانه4 قاشق غذاخوری

 

عصاره مرغ نصف

 

قارچ400 گرم

 

پودر خمیر پیتزا1 بسته

 

روغن یک ‌سوم پیمانه

 

نمک، فلفل و ادویه به مقدار لازم

 

سیر2 حبه

 

بهترین طرز تهیه پیتزا چیکن استروگانف

پیتزا یکی از غذاهای فست فودی مورد علاقه ذائقه های مختلف است و جزو محبوب ترین غذاها در این روزها محسوب می‌شود و پیتزا ها شامل انواع مختلفی می باشند که در ادامه با طرز تهیه پیتزا چیکن استروگانف آشنا خواهید شد و دستور پخت آن به همراه مواد لازم برای تهیه پیتزا چیکن استروگانوف را مشاهده خواهید کرد.

در واقع این طرز تهیه اقتباس شده از طرز تهیه بیف استروگانف روسی است که به جای گوشت از مرغ استفاده خواهد شد. مواد لازمی که در ادامه مشاهده می کنید برای 4 نفر در نظر گرفته شده است و اگر بخواهید این غذا خوشمزه را به عنوان وعده غذایی اصلی خود تهیه کنید در حدود یک ساعت و نیم محتویات آن آماده خواهد شد و حدود یک ساعت برای پختن پیتزا زمان نیاز دارید.

توجه داشته باشید اگر بخواهید پیتزا را برای کمتر یا بیشتر از 4 نفر تهیه کنید باید مقدار مواد اولیه را با رعایت نسبت هایی که بین آنها در نظر گرفته شده تغییر دهید تا در طعم نهایی تاثیر خاصی نگذارد ‌.

 

دستور پخت پیتزا چیکن استروگانوف

در اولین مرحله برای تهیه پیتزا باید یک کاسه بزرگ و عمیق بردارید و پودر خمیر پیتزا را درون آن بریزید و قسمت میانی آرد را کنار بزنید و مقداری آب و روغن درون آن بریزید و شروع کنید به هم زدن که در نهایت یک خمیر مناسب و یکدست حاصل شود. برای این کار بهتر است آب به تدریج اضافه شود تا خمیر به حالت مناسب برسد.

این مطلب را هم ببینید...
طرز تهیه بستنی توت فرنگی با شیرخشک

سپس باید در ظرفی که خمیر را درون آن ورز داده اید را بپوشانید و حدود 2 ساعت درون یخچال بگذارید تا عملیات تخمیر درون خمیرپیتزا انجام شود.

 

طرز تهیه پیتزا چیکن استروگانف

 

سپس باید سینه مرغ را هم خورد کنید و با کمی نمک و فلفل و دو حبه سیر رنده شده و عصاره مرغ داخل یک تابه تفت دهید.

بعد از اینکه محتویات تفت خورده و با هم مخلوط شدند، مقداری خامه هم به آنها اضافه کنید و منتظر بمانید که خامه به غلظت مناسب برسد و قوام بیاید.

سپس در یک تابه جداگانه قارچ ها را هم تفت دهید و وقتی که سبک و نرم شدند، آن ها را به مرغ اضافه کنید.

 

 

وقتی که خمیر پیتزایی که تهیه کرده بودید پف کرد باید یک ظرف مخصوص که قرار است داخل فر قرار بگیرد را چرب کنید و خمیر را داخل آن پهن کنید و حدود 10 تا 12 دقیقه آن را درون فر بگذارید تا خمیر شما نیم پز شود.

 سپس آن را از فر بیرون آورده و کمی سس قرمز روی آن بریزید و بعد پنیر پیتزا را روی این سس قرار دهید و تا جایی که امکان دارد روی خمیر مایه مرغ و قارچ بریزید.

بعد از آن کمی چیپس خلالی روی پیتزا بریزید و حدود 15 دقیقه آن را داخل فر قرار دهید و دمای فر را روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و هر از گاهی به پیتزا سر بزنید تا از پختن آن اطمینان حاصل کنید.

تقریباً بعد از 15 دقیقه پیتزای شما آماده می‌شود و می‌توانید آن را از فر بیرون آورده و در ظرف دلخواه سرو کرده و میل نمایید.

این مطلب را هم ببینید...
پیتزا آلفردو با پنیر پارمسان

 

پیتزا مرغ روسی

 

 

لینک کوتاه مطلب: http://gozaltabrizim.com/GozaLZAXfX
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 7 =

بالا