چگونه بدون هیچ سرمایه ای کسب و کاری را شروع کنیم؟

چگونه بدون هیچ سرمایه ای کسب و کاری را شروع کنیم؟

بگذارید با این جمله شروع کنیم، راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه امکان پذیر است. شما ایده ای دارید اما پولی ندارید کمبود سرمایه یک بهانه معمول برای پذیرفتن شکست است. اگر شما اشتیاق لازم را برای شروع کسب و کار جدید دارید، دارای ایده متفاوتی نیز می باشید و در عین حال اشتیاق وصف ناپذیری برای رسیدن به موفقیت دارید، مطمئن باشید بدون سرمایه نیز می توانید شروع کنید. شما به معجزه نیاز ندارید اما نیازمند یادگیری مراحل اصلی برای رسیدن به موفقیت هستید.

کار فعلی تان را رها نکنید
شروع یک کسب و کار، بسیار پر ریسک است. شروع یک کسب وکار بدون سرمایه از آن هم پرریسک تر است. موقعیت مالی خانوادتان را به خطر نیندازید و خودتان را نیز در معرض فشار بیشتر قرار ندهید. در ابتدای شروع کسب و کار درآمد کافی برای مخارج خود نخواهید داشت، لذا تا قبل از توسعه کسب و کار خود شغل فعلیتان را رها نکنید.

از آنچه در آن دانش و مهارت دارید شروع کنید
بر طبق علاقه و تجربیات خود جلو بروید و کسب و کار خود را بر پایه دانش و مهارت های خود بنا کنید. درست است که همواره می توانید مهارت های جدید کسب کنید، اما این مسئله زمان و هزینه بر است. اگر می خواهید هر چه زودتر کسب و کارتان را شروع کنید بهتر است بر روی توانایی فعلیتان تمرکز کنید.

همه کارها را خودتان انجام دهید
شروع یک کسب و کار بدون سرمایه بدین معنی است که شما مجبورید کارهایی را که تا قبل از آن به شرکت و یا فرد دیگری واگذار می کردید، اکنون می بایست خودتان انجام دهید. البته بسیار دشوار است که تمامی امور را خوتان به تنهایی انجام دهید اما در واقع بودجه ای برای استخدام ندارید و این تنها راه ممکن است.

این مطلب را هم ببینید...
رمز و راز داشتن امید در زندگی

خدمتی را ارائه دهید
یکی از ایده های کسب و کار بدون سرمایه این است که خدمتی را ارائه دهید. حتی اگر هدف شما در کسب و کار مورد نظرتان فروش محصولی خاص است، ارائه سرویس های خدماتی در شروع کار شما را در رسیدن به این هدف یاری می کند.

از دیگران کمک بخواهید
هیچ کس نمی تواند بدون کمک به موفقیت دست یابد. اگر می خواهید بدون سرمایه شروع کنید باید از دیگران کمک بخواهید. به سراغ صاحبان کسب و کارهای کوچک بروید. بسیاری از آنها کسب و کارشان را بدون سرمایه و یا با سرمایه کم شروع کرده اند. از آنها بخواهید تا نکات کلیدی موفقیتشان را با شما در میان بگذارند.

تخصص خود را تهاتر کنید
اگر تخصص خاصی دارید و می توانید آن را آموزش دهید، در ازای گرفتن خدماتی نظیر مکانی برای راه اندازی کسب و کار، محصول و یا تجهیزات مورد نیازتان، آن را تهاتر کنید.

چیزی اختراع کنید و آن را بفروشید
اگر فرد مخترعی هستید، اختراع خود را به یک شرکت ارائه کنید و از فروش آن درصدی را از آن خود کنید. بهترین راه این است که به سراغ تولیدکنندگان بروید. لیستی از تولیدکنندگانی را که در زمینه تولید اختراع شما فعالیت دارند، تهیه کنید. می توانید از مشاوران متخصص در این زمینه نیز کمک بگیرید.

 

با یک کارآفرین شریک شوید
بسیاری از کارآفرینان به دنبال شریکی برای راه اندازی کسب و کار خود هستند. می توانید بدنبال کسب و کارهایی بروید که صاحبان آنها در حال ترک و یا فروش آنها هستند .

این مطلب را هم ببینید...
پول چه تاثیری بر مهمترین جنبه های زندگی ما دارد؟

استفاده از کراود فاندینگ
کراود فاندینگ یا تامین سرمایه از طریق گروهی از افراد، بدین معنی است که افراد فاقد سرمایه ای که می خواهند بدون گرفتن وام های دولتی کسب و کاری را آغاز نمایند، با ایجاد کمپین هایی جهت جذب سرمایه از مردم به سرمایه مورد نیاز خود دست می یابند. البته حامیان مالی نیز در ازای کمک مالی که ارائه می دهند، از امتیازات ویژه ای برخوردار می شوند. برای مثال، آنها می توانند بعد از تولید، آن محصول را با قیمتی کمتر تهیه کنند. استفاده از کراود فاندینگ نیازمند تلاش و استمرار زیادی است. اما گزینه بسیار فوق العاده ای است. بخصوص برای افرادی که می خواهند یک کالای مصرفی تولید کنند. از جمله وبسایت هایی که در ایران عمل کراود فاندینگ را انجام می دهند می توان به وبسایت hamijoo و ۲nate اشاره نمود.

از برنامه های “یک شبه ثروتمند شوید” اجتناب کنید
چه در دنیای مجازی و چه در دنیای واقعی برنامه های بسیاری با نام های تخیلی “به سرعت ثروتمند شوید” و …وجود دارند که هر آنچه که دوست دارید بشنوید را به شما می گویند. “ثروتمند شدن در کمترین زمان و بدون کار کردن”. این امری نشدنی است. شما می توانید کسب و کارتان را بدون سرمایه راه اندازی کنید اما بدون کار و تلاش، تفکر استراتژیک و صبرهرگز موفق نمی شوید. به هیچ عنوان داستان های یک شبه پولدار شدن را باور نکنید، زیرا افسانه ای بیش نیستند.

 

 

لینک کوتاه مطلب: http://gozaltabrizim.com/GozaLjMnwr
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − ده =

بالا