پیتزا بدون فر

پیتزا بدون فر

 

مواد لازم برای تهیه پیتزا بدون فر

 
زمان پخت30

 

ذرت به مقدار لازم منجمد

 

سوسیس150 گرم

 

پنیر موزارلا2 پیمانه

 

کالباس150 گرم

 

فلفل دلمه ‌ای یک ‌چهارم عدد

 

سس گوجه فرنگی3 قاشق سوپ‌ خوری

 

آبلیمو2 قاشق چای‌ خوری

 

گوجه فرنگی گیلاسی به مقدار لازم

 

زیتون به مقدار لازم برای تزیین

 

نان پیتزا1 عدد نیمه آماده
 

بهترین طرز تهیه پیتزا بدون فر

اگر در خانه خود فر ندارید و تمایل زیادی به پختن پیتزا داخل خانه دارید، نیازی به نگرانی نیست زیرا برای درست کردن پیتزا حتما نیازی به حضور فر نیست و حتی می توانید با استفاده از ظروفی که در آشپزخانه موجود است و بدون نیاز به فر پیتزای خوشمزه تهیه کنید که به این منظور باید موارد زیر را در نظر بگیرید که در ادامه طرز تهیه پیتزا بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد.

برای تهیه پیتزا بدون فر به یکسری مواد اولیه نیاز دارید که در ادامه خواهیم گفت‌. البته این مواد برای 1 نفر در نظر گرفته شده که می توانید با رعایت نسبت ها مقدار مواد را تغییر دهید و این پیتزاها را برای تعداد نفرات بیشتر هم تهیه کنید.

پختن این پیتزا کار بسیار آسانی است و حتی نیم ساعت هم وقت شما را نمی‌گیرد و حدود نیم ساعت هم برای پختن آن زمان نیاز دارید.

 

دستور پخت پیتزا بدون فر

برای تهیه پیتزا بدون فر باید در اولین مرحله قارچ ها را خرد کنید که بهتر است نه زیاد درشت و نه زیاد کوچک خرد شده باشند.

این مطلب را هم ببینید...
طرز تهیه اکبر جوجه

بعد سوسیس و کالباس را هم به صورت ورقه ای و فلفل دلمه ای ها را هم به صورت نگینی خرد کنید و اگر تمایل داشتید می توانید به جای سوسیس و کالباس از گوشت یا مرغ استفاده کنید که این قسمت کاملاً وابسته به ذائقه و سلیقه شما خواهد بود.

 

سپس باید داخل یک ماهیتابه کمی روغن بریزید و وقتی که روغن داغ شد سوسیس ها را داخل آن ریخته و سرخ کنید و خوب تفت دهید و بعد از اینکه پخت آن ها را در گوشه ای بگذارید.

به این نکته توجه داشته باشید که چون این پیتزا بدون استفاده از فر تهیه می شود باید تمام موادی که داخل پیتزا بکار میرود کاملا از قبل پخته شده باشد.

 

بعد از اینکه سوسیس ها پختند، آن ها را از ماهیتابه بیرون بیاورید. حالا قارچ ها را داخل روغن بریزید و تفت دهید و وقتی تفت خورد کمی شعله گاز را بیشتر کنید و آبلیمو هم به قارچ ها اضافه کنید تا طعم بهتری پیدا کنند و رنگ آنها خیلی تیره نشود.

سپس فلفل دلمه ها را هم به این قارچ ها اضافه کنید و مجدداً شعله را بیشتر کنید تا سرخ و طلایی رنگ شوند.

در این مرحله تقریباً تمام محتویات را پخته اید و باید آن‌ها را داخل ماهیتابه با هم مخلوط کنید و کمی نمک و فلفل و ادویه به آنها اضافه کنید.

 

سپس یک ماهیتابه مشخصی را تعیین کنید و داخل آن خمیرپیتزا را قرار دهید و آن را با کمی روغن تفت دهید و وقتی که خمیر خودش را جمع کرد تابه را از روی شعله بردارید و با استفاده از یک برس مخصوص آشپزی سس گوجه فرنگی روی خمیر بمالید و کمی پنیر موزارلا هم روی سس قرار دهید و آنگاه موادی را که در ابتدا با هم پخته و مخلوط کرده بودید را روی خمیر پیتزا پخش کنید و روی آن را با بقیه پنیری که باقیمانده به خوبی بپوشانید.

این مطلب را هم ببینید...
طرز تهیه زرشک پلو با مرغ

اگر علاقه مند بودید کمی زیتون، ذرت و گوجه هم روی لایه آخر پیتزا قرار دهید و بعد یک شعله پخش کن روی شعله گاز خود بگذارید و کمی روغن هم درون ماهیتابه بریزید و درب آن را کاملا ببندید تا با حرارتی که به صورت ملایم به ماهیتابه می رسد پنیر ها آب شوند و پیتزای شما کاملاً بپزد.

وقتی پنیرها ذوب شدند یعنی پیتزای شما آماده شده و می توانید آن را در ظرف مناسب سرو کرده و میل نمایید.

 

پیتزا خانگی بدون فر

 

 

لینک کوتاه مطلب: http://gozaltabrizim.com/GozaLWzvRm
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

بالا