هیوندای سوناتا YF

هیوندای سوناتا YF

هیوندای سوناتا YFReviewed by محمد خطیبی on Oct 3Rating:

korea

مزایا و معایب هیوندای سوناتا YF

مزایا
  • طراحی زیبا، امکانات خوب، ایمنی بالا، قدرت مناسب، مصرف سوخت کم
معایب
  • کیفیت ساخت متوسط، هندلینگ متوسط، شتاب پایین، سواری نه چندان راحت
بررسی اجمالی

 

با دیدن ظاهر سوناتا YF ناخودآگاه انتظارات از این خودرو بالا می‌رود. سوناتا YF اما برخلاف ظاهر اسپرت و بارز خود اما در عمل خودرویی رام و نه چندان هیجان انگیز است. شتاب خودرو کاملا معمولی است و عملکرد گیربکس نیز به هیچ وجه اسپرت نیست. حتی در بیشتر مواقع که در حالت دستی دنده ها را تعویض می‌کنید گیربکس تاخیر در معکوس دهی را از خود نشان می‌دهد. سواری خودرو گرچه به نرمی برخی رقبا نیست و ضربات تا حدودی به کابین منتقل می شوند ولی نمی‌توان آن را ناراحت و آزار دهنده عنوان کرد. از موارد مثبت رانندگی سوناتا باید به کشش خوب موتور، پایداری متوسط و مصرف سوخت کم این خودرو اشاره کرد.

بررسی هیوندای سوناتا YF

 

سوناتا YF به عنوان ششمین نسل از هیوندای سوناتا در سال 2011 به بازار معرفی شد. از آنجایی که نسل پنجم سوناتا نیز خودرویی موفق بود، می‌شد حدس زد که در نسل ششم نیز این موفقیت ادامه پیدا خواهد کرد اما سوناتا نسل ششم را با طراحی بسیار پیشگامانه و مدرن معرفی کرد و همین مساله در کنار امکانات زیادی که این خودرو ارائه می‌داد سبب شد تا از موفق‌ترین خودروهای وارداتی بازار باشد. سوناتا YF در زمان عرضه به بازار در سال ۲۰۱۱ رقبایی مانند نیسان تیانا و تویوتا کمری داشت و تقریبا می‌توان سوناتا را از بسیاری جهات بهترین خودروی کلاس در آن زمان دانست. هیوندای مثل همیشه در سوناتا روی امکانات زیاد خودرو و طراحی فراتر از کلاس تاکید داشت و به این ترتیب در سوناتا YF تجهیزاتی می‌دیدید که به ندرت در این کلاس وجود داشتند. سوناتا YF تا سال ۲۰۱۳ عرضه شد و در سال ۲۰۱۴ نیز یک فیس لیفت جزیی روی آن اجرا شد و در بازار ایران معروف به سوناتا رینگ کادنزایی هستند! در مدل ۲۰۱۴ رینگ‌های خودرو، سپرها و گرافیک درون چراغ‌های عقب مقداری متفاوت است.

داخل هیوندای سوناتا YF

طراحی مدرن و زیبا درون کابین سوناتا YF نیز ادامه دارد. داشبورد و غربیلک فرمان حالتی ایکس شکل دارند که در آن زمان در دیگر محصولات هیوندای یعنی سوناتا و توسان نیز اجرا شد. خروجی‌خای سیستم تهویه در بخش بالایی به شکل عمودی قرار دارند و در میان آنها یک نمایشگر کوچک دیده می‌شود. طراحی صندلی‌ها نیز خوب است و کابین از نظر ارگونومی نمره مناسبی دریافت می‌کند. غربیلک فرمان هم از نوع چند منظوره با کلیدهای کنترلی است و در پشت آن شیفترهای تعویض دنده قرار دارند. پشت آمپرها نیز حالتی استوانه‌ای دارند و طراحی آنها جالب است. از نظر فضای داخلی نیز سوناتا فضایی جادار و راحت را به سرنشینان جلو و عقب خود اعطا می‌کند. وجود سقف پانوراما در این خودرو باعث روشن شدن کابین شده است و به همین دلیل سرنشینان احساس تنگی نمی‌کنند. از نظر کیفیت مواد بکار رفته سوناتا یک خودروی متوسط است و در مقایسه با رقبای ژاپنی اش کابینی با کیفیت پایین‌تری دارد.

طراحی هیوندای سوناتا YF

طراحی بیرونی سوناتا YF اولین برگ برنده این خودرو در برابر رقبایش است. این طراحی زیبا و چشم نواز در زمان خود سبب شد تا سوناتا نسل ششم معروف به CLS کره‌ای ها شود. طراحی خودرو حالتی بسیار اسپرت دارد و چراغ‌های جلو و جلوپنجره بزرگ کرومی همگی بسیار خوب اجرا شده اند. در نمای جانبی سقف حالتی شیب دار داشته و نمایی کوپه مانند را اجرا کرده است. در نهایت به عقب خودرو می‌رسیم که چراغ‌هایی به زیبایی هرچه تمام در آنجا کار شده‌اند. این چراغ‌های عقب در شب نیز دارای گرافیک خاصی هستند که سوناتا YF را از دیگر خودروها متمایز می‌کند. سوناتا YF زبان طراحی کاملا متفاوت از نسل قبلی را نمایش می‌دهد. از طراحی این خودرو بسیار مشکل می‌توان ایراد گرفت و به همین دلیل یکی از اصلی‌ترین دلایل خریداران برای رفتن به سمت سوناتا طراحی ظاهری این خودرو است.

این مطلب را هم ببینید...
مرسدس بنز CLS350 فیس قدیم

مشخصات هیوندای سوناتا YF

هیوندای سوناتا نسل ششم در بازار ایران تنها با یک موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری عرضه شد. این موتور تنفس طبیعی می‌تواند 177 اسب بخار قدرت و 229 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی این موتور با کمک یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک به چرخ‌های جلو ارسال می شود. شتاب صفر تا صد کیلومتر و حداکثر سرعت هیوندای سوناتا YF معادل 10 ثانیه و 208 کیلومتر بر ساعت است. این خودرو در سیکل ترکیبی مصرف سوختی معادل 8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد. از این نظر می‌توان سوناتا نسل ششم را از بهترین‌های این کلاس دانست.

   

مشخصات فنی هیوندای سوناتا YF

نام خودرو هیوندای سوناتا YF
کشور سازنده کره جنوبی
سال (طراحی) 2011

مشخصات فنی

موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 2359 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 197 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 252 نیوتن متر در 4250 دور در دقیقه
جعبه دنده 6 دنده خودکار شیف ترونیک
شتاب 0 تا 100 9.5 ثانیه
حداکثر سرعت 215 کیلومتر در ساعت
وزن 1411 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4821 طول – 1834 عرض – 1471 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2794 میلیمتر

مصرف سوخت و استانداردها

مصرف سوخت داخل شهر 9.8 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 8.4 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 70 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 4
میزان تولید CO2 – گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت  

امکانات و تجهیزات هیوندای سوناتا YF

امکاناتی که در سوناتا YF دیده می‌شوند را اگر در آن زمان در یک خودروی آلمانی می‌خواستید باید مبلغی بسیار بیشتر از قیمت سوناتا را هزینه می‌کردید. این مساله هنوز نیز صادق است و هیوندای همواره امکانات رفاهی فراتر از کلاس خودرو را در سوناتا عرضه می‌کند. از امکانات رفاهی سوناتا YF باید به تودوزی چرمی، فرمان چرمی، شیفترهای پشت فرمان، سقف پانوراما، صندلی‌های جلوی برقی، سنسور دنده عقب، سنسور باران، ترمز پارک پایی، چراغ‌های خودکار (اتولایت)، فرمان برقی، چراغ‌های جلوی زنون، سیستم صوتی 8 اسپیکر 400 واتی، مانیتور 7 اینچی سفارشی، گرمکن و سردکن صندلی‌های عقب، تهویه خودکار دوگانه، سیستم ورود و استارت بدون کلید، آینه عقب الکتروکرومیک و آینه‌های تا شونده برقی جانبی اشاره کرد. تجهیزات ایمنی سوناتا نیز شامل 6 عدد ایربگ، ترمز ABS، سیستم کنترل پایداری و سیستم کنترل کشش هستند.

این مطلب را هم ببینید...
مهندس دریا

امکانات هیوندای سوناتا YF

ترمز و پایداری HAC – ESC – BAS – ABS – EBD
کیسه هوا کیسه هوای سرنشینان جلو – جانبی – مجموعا 6 کیسه هوا
سیستم صوتی دارای 6 اسپیکر – قابلیت پخش CD و MP3 – ورودی های iPod و Auxiliary- قابلیت دانلود دفتر تلفن از طریق بلوتوث – در مدل‌های Limited : چنجر CD – نویگیشن – اسپیکر‌های Infinity
دیگر تجهیزات پشت سری های فعال شونده – ورود بدون کلید – کروز کنترل – گرمکن آینه ها – کامپیوتر سفری Trip Computer – گرمکن صندلی های جلو و عقب – سقف پانوراما – گرمکن برف پاک کن ها – آینه تاریک شونده خودکار – کنترل الکتریکی صندلی ها همراه حافظه – سنسور جلو و عقب – چراغ های زنون – دریچه های تهویه برای سرنشینان عقب – پرده برقی عقب

رقبای هیوندای سوناتا YF در بازار

از اصلی‌ترین رقبای سوناتا YF باید به کیا اپتیما، نیسان تیانا و تویوتا کمری اشاره کرد. نیسان تیانا از نظر قدرت و شتاب در مقایسه با سوناتا برتری دارد، راحتی سواری این خودرو نیز بسیار بهتر از سوناتا است و امکانات آن خوب هستند اما گیربکس CVT این خودرو چندان مورد علاقه بازار نیست و از سویی ظاهر آن نیز بیش از حد ساده و حتی تا حدودی قدیمی است. تویوتا کمری هم در سال 2011 امکانات چندان زیادی نداشت و ظاهر مدل 2011 این خودرو نیز با مدل‌های 2007 تفاوتی ندارد و به همین علت خودرویی قدیمی‌تر در مقایسه با سوناتا YF است. تویوتا کمری از نظر امکانات رفاهی بسیار عقب‌تر از سوناتا است به طوری که حتی از تودوزی چرمی نیز در آن خبری نیست. اصلی‌ترین رقیب سوناتا YF کیا اپتیما 2012 است. گرچه از نظر امکانات تفاوت چندانی بین این دو خودرو وجود ندارد و قوای فنی آنها نیز با هم یکسان است ولی اپتیما از طراحی اسپرت‌تر و بهتری استفاده می‌کند و این می‌توان مشتریان جوان‌تر را به سمت اپتیما جلب کند.

اجاره سوناتا YF در تهران - کاسپین رنت ☎️️ 09120935584قیمت روز هیوندای سوناتا YF؛ خرید، فروش و بررسی فنی خودرو هیوندای سوناتا YF  | کارنامهمقایسه هیوندای سوناتا YF با تویوتا کمری و کیا اپتیما - بلاگ دیوار

اسپانسر:شرکت فیدارگوزل تبریزیم

لینک کوتاه مطلب: http://gozaltabrizim.com/GozaLySZpl
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + نه =

بالا