سالاد پاستا مدیترانه ای

سالاد پاستا مدیترانه ای

 

مواد لازم برای تهیه سالاد پاستا مدیترانه ای

 
زمان پخت10

 

پنیر سفیدنصف فنجان

 

نمک به مقدار لازم

 

زیتون سیاه10 عدد

 

پاستایک ‌و نیم لیوان شکلی ترجیحا سبوس دار

 

خیار1 عدد

 

گوجه گیلاسی5 عدد

 

پیاز1 عدد قرمز

 

برگ اسفناج1 فنجان ریز

 

آووکادو1 عدد

 

بهترین طرز تهیه سالاد پاستا مدیترانه ای

سالاد پاستا یا سالاد ماکارونی جزو غذاهای پرطرفدار در بین غذاهای پرکالری می باشد و این غذا جذابیت زیادی برای کودکان دارد. ولی همیشه وقتی اسم سالاد ماکارونی می آید ظرفی پر از ماکارونی های شکل دار مملو از سس مایونز به ذهن شما می رسد، اما مدل های دیگری از سالاد ماکارونی یا سالاد پاستا هم وجود دارد که کالری کمتری دارد و می توانید با استفاده از یک سری مواد دیگر و نه لزوما سوسیس و کالباس، این سالاد را تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

در ادامه با طرز تهیه سالاد پاستای مدیترانه ای آشنا می شوید که به جای استفاده از کلی مواد پرکالری سعی شده از سبزیجات سالم استفاده شود تا علاوه بر طعم لذیذ، مواد مغذی و مفیدی را به بدن شما برساند.

 

این سالاد می‌ تواند جزو یکی از وعده های اصلی غذایی باشد زیرا کاملاً سیرکننده است و با استفاده از چربی هایی که سالم هستند طعم دار شده است.

 

اگر طرفدار رژیم غذایی کم کالری هستید و یا گیاهخواری را پیشه کرده اید می توانید خیلی راحت از سالاد پاستای مدیترانه ای در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید...
بستنی کیم چوبی

در ادامه مواد لازم برای تهیه سالاد پاستا و همچنین مواد لازم برای تهیه سس سالاد پاستا مدیترانه ای را آموزش خواهیم داد و می توانید این سالاد را به آسانی و در کمتر از نیم ساعت تهیه کنید.

 

مواد لازمی که در ادامه اشاره می‌ شود برای 3 نفر در نظر گرفته شده و چنانچه تمایل داشتید سالاد را برای تعداد نفرات کمتر یا بیشتر تهیه کنید باید با رعایت دقیق نسبت‌ ها، مقدار مواد اولیه را تغییر دهید.

 

مواد لازم برای تهیه سس سالاد پاستا

  • سرکه بالزامیک : به مقدار لازم

  • روغن زیتون : یک‌ چهارم فنجان

  • خردل : 1 قاشق چای‌ خوری

  • شکر : 1 قاشق مرباخوری

  • فلفل سیاه : 1 قاشق چای‌خوری

  • نعنا خشک شده : 1 قاشق چای‌خوری

  • نمک : به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سالاد پاستا

 

دستور تهیه سالاد پاستا مدیترانه ای

در اولین مرحله برای تهیه این سالاد باید داخل یک قابلمه آب بریزید تا به جوش بیاید و سپس نمک و مقدار خیلی کمی روغن و پاستا را داخل آن بریزید.

وقتی که پاستاهای شما نرم شدند وقت آبکش کردن آنهاست و باید سراغ مرحله بعد بروید.

در مرحله بعدی باید آووکادو و پنیر سفید را به صورت مکعبی خرد کنید و در گوشه‌ای بگذارید و زیتون های سیاهی که هسته ندارند را هم به صورت حلقه ای خرد کنید و از گوجه فرنگی های کوچکی که در اندازه گیلاس هستند استفاده کنید و آنها را هم از وسط نصف کنید و داخل یک کاسه موادی که برای سس اشاره کرده‌ایم را ترکیب کنید و روی محتویات سالاد بریزید.

 

در ادامه پیاز قرمز را هم به صورت حلقه ای نازک یا مویی خرد کنید و به همراه خیار هایی که حلقه ای کرده‌ اید و برگ های ریز اسفناج و بقیه مواد با هم مخلوط کنید.

این مطلب را هم ببینید...
گشنیز پلو

داخل یک کاسه مواد سسی که تهیه کرده بودید و تمام محتویات سالاد را به خوبی با هم ترکیب کنید تا طعم یکدیگر را بگیرند.

 اکنون سالاد پاستا مدیترانه ای شما آماده است و می ‌توانید آن را نوش جان کنید.

 

سالاد مدیترانه ای

لینک کوتاه مطلب: http://gozaltabrizim.com/GozaLSxCBQ
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + هشت =

بالا