رنو کولیوس جدید

رنو کولیوس جدید

رنو کولیوس جدیدReviewed by محمد خطیبی on Sep 8Rating:

French flag grunge

بررسی اجمالی

رنو کولیوس جدید نسل دوم از رنو کولیوس است که از سال 2017 وارد بازارهای جهانی شد. چهره جلوی این خودرو که شباهت زیادی با محصولات جدید رنو از جمله رنو تالیسمان دارد، زیبا و مدرن شده است. رنو کولیوس جزو شاسی بلندهای بزرگ شهری محسوب می شود که در رده قیمتی مناسبی به رقابت با حریفان از جمله میتسوبیشی اوتلندر یا تویوتا راو4 می پردازد. رنو کولیوس در بازار ایران تنها با موتور 2.5 لیتری عرضه می شود. رنو کولیوس در ایران توسط نگین خودرو و به صورت کامل وارد می شود.

بررسی رنو کولیوس جدید

وقتی صحبت از شاسی بلندها می شود، همه از برندهای ژاپنی و آمریکایی یاد می کنند و آنان را نماد تولید خودروهای شاسی بلند در جهان می دانند، البته به غیر از چند استثناء مثل رنجروور که همواره شاسی بلندهای ارزشمندی تولید کرده و به بازار عرضه کرده است. اما زود قضاوت نکنید، خودروسازان فرانسوی بویژه رنو قبلا توانایی هایش را به ما اثبات کرده و نشان داده که قادر به تولید ماشین فرمول 1 تا کامیون های سنگین وزن بوده و ساختن یک خودروی شاسی بلند نمی تواند چالش بزرگی برای آنان باشد. از مهم ترین خودروی شاسی بلند این شرکت در بازارهای جهانی می توان به خودروی شاسی بلند رنو کولیوس اشاره کرد که نسل دوم آن سال 2017 معرفی شد و با تحول بزرگ خود در بخش ظاهری و باطنی، توانست نظر خیلی ها را به خود جلب کند و همچنین شانس حضور در بازار کشورمان را به واسطه نگین خودرو بدست آورد. هرچند دور دوم تحریم های صنعت خودروسازی و ممنوعیت واردات خودرو باعث شد تا دیگر هیچ خودروی خارجی نسل جدید فعلا امکان حضور در بازار کشور را نداشته باشد. این خودرو در بازار کشور رقیبی برای تویوتا راوفور به شمار می آید که در بخش فنی بویژه پیشرانه محرک و خروجی قدرت و گشتاور با تویوتا راوفور تقریبا برابر بوده و می تواند رقابتی سخت با آسیایی کهنه کار بازارهای جهانی داشته باشد.

داخل رنو کولیوس جدید

مثل قسمت بیرونی، در داخل کابین هم با تم طراحی نوین شرکت خودروسازی رنو مواجه هستیم، با این تفاوت که کابین رنو کولیوس اندکی زمخت تر و مردانه تر از تلیسمان طراحی شده است و همچنین کیفیت مواد بکار رفته در داخل کابین هم می تواند قابل قبول تلقی شده و آن حس خوب سواری را به سرنشینان منتقل کند. طراحی داخلی به طور کلی ساده و زیباست و در عین حال به کمک تبلت بزرگ میانی و پشت آمپر دیجیتالی، فضای داخل کابین کاملا مدرن و شیک به نظر می رسد. بدلیل خطوط صاف و برآمدگی کنسول هم حس استحکام مناسبی که در شان یک اتومبیل شاسی بلند اروپایی است، به بیننده القا می شود و قابل درک است. علاوه بر این دقت و ظرافتی که در طراحی جزئیات مثل دسته دنده و دریچه ها و.. بکار رفته است، کمک می کند تا فضای داخلی نسبتاً لوکسی به سرنشینان نمایش داده شود.

طراحی رنو کولیوس جدید

شاید بتوان دلیل اصلی شکست مدل قبلی رنو کولیوس در بازارهای جهانی را طراحی نه چندان جالب آن معرفی کرد، اما خوشبختانه در نسل جدید و با الگوبرداری از طراحی نسل جدید این شرکت که قبل از شاسی بلند کولیوس بر روی سدان رنو تلیسمان شاهد آن بودیم، دیگر اثری از قیافه کسالت آور نسل اول نیست و زبان جدید طراحی رنو باعث شده تا با یک خودروی شاسی بلند جذاب در نسل دوم مواجه باشیم. از نمای روبرو تقریبا شاهد همان طراحی رنو تلیسمان هستیم، اما بر روی رنو کولیوس این طراحی بزرگ تر و برجسته تر شده تا با ویژگی یک خودروی شاسی بلند همخوانی داشته باشد. از زیبایی های چهره این خودرو می توان به چراغ های مخصوص روز آن اشاره کرد که از بالای چراغ های اصلی شروع شده و در ادامه با حالتی L شکل، تا میانه سپر جلو پایین آمده و مهم ترین مولفه زیبایی رنو کولیوس در نسل جدید را تشکیل داده است.

مشخصات رنو کولیوس جدید

در زیر کاپوت، رنو کولیوس یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی داشته و می تواند خروجی قدرت 170 اسب بخاری در محدوده 6000 دور بر دقیقه و همچنین 233 نیوتن متر گشتاور در محدوده 4000 دور بر دقیقه داشته باشد که نسبت به رقیب خود در بازار ایران یعنی تویوتا راوفور، خروجی قدرت کمتر تنها 6 اسب بخاری، اما خروجی گشتاور کاملا یکسانی دارد. بر روی این پیشرانه از جعبه دنده اتوماتیک CVT از نوع X-Tronic استفاده شده که در کنار شتاب صفر تا صد 9.8 ثانیه، می تواند مصرف سوخت 8.3 لیتری ترکیبی برای این شاسی بلند 2.7 تنی داشته باشد. به طور دقیق تر، پیشرانه 2.5 لیتری خودرو برای استفاده 100 کیلومتر شهری، میزان سوخت 10.7 لیتری در شرایط استاندارد طلب می کند و در استفاده های خارج از شهر و بزرگراه نیز مصرف سوخت 100 کیلومتر این خودرو به حداقل 6.9 لیتر خواهد رسید که در استفاده های ترکیبی، می توان مصرف سوخت تقریبا 8.3 لیتری با این خودرو 2.7 تنی بدست آورد.

مشخصات فنی رنو کولیوس جدید

نام خودرو رنو کولیوس جدید
کشور سازنده
فرانسه
سال (طراحی) 2017

مشخصات فنی

موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 2488 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دو دیفرانسیل
حداکثر قدرت 170 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 233 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده CVT X-Tronic
شتاب 0 تا 100 9.8 ثانیه
حداکثر سرعت 199 کیلومتر در ساعت
وزن 1607 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4673 طول – 2063 عرض – 1678 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2705 میلیمتر

مصرف سوخت و استانداردها

مصرف سوخت داخل شهر 10.7 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 6.9 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 8.3 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 60 لیتر
استاندارد آلایندگی
میزان تولید CO2 192 گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت  

امکانات و تجهیزات رنو کولیوس جدید

در بحث ایمنی، رنو کولیوس 2017 مجهز به امکاناتی نظیر 6 کیسه هوای ایمنی جلو، جانبی و پرده ای، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمک حرکتی خودرو در سربالایی، سیستم هشدار نقاط کور، کروز کنترل و سیستم های ایمنی ترمز همچون EBA و ABS شده است. از دیگر تجهیزات مهم رنو کولیوس 2017 می توان به مانیتور 8.7 اینچی لمسی مجهز به 13 بلندگو و سیستم صوتی حرفه ای و سیستم ناوبری GPS، چراغ های مخصوص روز، چراغ های مه شکن با قابلیت روشن شدن هنگام چرخش فرمان، سنسور پارک 360 درجه به همراه دوربین دید عقب، سانروف برقی پانوراما، آینه داخلی الکتروکرومیک، فرمان دور چرم، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه خروجی هوا برای سرنشینان عقب، ترمز پارک الکترونیکی، روکش های چرمی صندلی ها، صندلی های برقی جلو مجهز به گرمکن، خروجی 12 ولت برق برای سرنشینان عقب و همچنین سنسور نور و برف پاکن اشاره کرد.

امکانات رنو کولیوس جدید

ترمز و پایداری (Hill Assist) سيستم كنترل پايدارى به همراه سيستم كمك به شروع حركت در سر بالايى – ABS – EBA – ESP – HSA
کیسه هوا كيسه هواى ايمنى جلو، جانبى و پرده اى عقب (6 عدد)
سیستم صوتی مانيتور لمسى 8.7 اينچى – رنو R-LINK سيستم ناوبرى – به همراه 13 عدد بلندگو BOSE سيستم صوتى حرفه اى – بلوتوث و دكمه فرمان صوتى روى غربيلك فرمان
دیگر تجهیزات چراغ هاى جلو – شكل C با طراحى LED چراغ هاى دى لايت – چراغ مه شكن جلو با قابليت چرخش با فرمان – سنسور پارك 360 درجه به همراه دوربين ديد عقب – سانروف برقى پانوراميك – LED آينه هاى جانبى مجهز به راهنماى – آينه هاى جانبى برقى تاشو همراه با گرمكن – آينه عقب الكتروكروميك اتوماتيك – سيستم هشدار دهنده نقاط كور – فرمان دور چرم – كروز كنترل و محدود كننده سرعت -TFT كيلومتر شمار فول ديجيتال – تهويه اتوماتيك دوگانه با كانال هواى سرنشينان عقب – جاسيگارى و فندك – كنسول مركزى متحرك به صورت كشويى – جا ليوانى خنك شونده – ترمز دستى الكترونيكى – داشبورد با چراغ روشنايى – صندلى هاى چرمى – پشت سرى قابل تنظيم براى صندلى هاى جلو و عقب – صندلى هاى تاشوى عقب با قابليت تفكيك 60:40 مجهز به كنسول – ISOFIX امكان اتصال صندلى كودك – 2 عدد جا ليوانى صندلى هاى عقب – چراغ روشنايى رودرى هاى جلو و عقب – چراغ روشنايى محفظه وسط – صندلى هاى رديف جلو برقى گرم شونده و خنك شونده – صندلى راننده با تنظيم گودى كمر – شيشه بالابر جلو و عقب برقى – خروجى 12 ولتى در كنسول مركزى و صندوق عقب – مجهز به سنسور نور محيط و برف پاك كن اتوماتيك – حالت رانندگى اكو / نشانگر تعويض دنده دستى در حالت اكونومى – قفل مركزى و ايموبيلايزر – سيستم نمايشگر باد تايرها – آنتن كوسه اى – باد شكن جلو نقره اى – كليد رنو با امكان قفل هوشمند با دور شدن – عقب با طراحى نوين LED چراغ

رقبای رنو کولیوس جدید در بازار

در بازار کشور، رقیب رنو کولیوس را می توان برند کهنه کار بازارهای جهانی یعنی تویوتا راوفور معرفی کرد که در واقع هم از نظر لذت رانندگی روی جاده و هم از نظر توانایی های حرکتی در خارج از جاده، اندکی برتر از رنو کولیوس ظاهر می شود. مهم تر از همه اینکه محصولات تویوتا معمولا به دوام بالا شهرت دارند و به همین دلیل گذر زمان باعث افت قیمت کمتر آن خواهد شد و همچنین می توانند کارایی خود را بعد از گذشت چند سال همچنان حفظ کنند. پس اگر بدنبال یک اتومبیل با کیفیت و قابلیت های رانندگی مناسب هستید و هنگام فروش هم با کمترین افت قیمت تبدیل به پول نقد شود، می توانید تویوتا راوفور را به عنوان گزینه بهتر در مقایسه با رنو کولیوس انتخاب کنید، هرچند کولیوس خودرویی نیست که به این راحتی ها میدان را برای تویوتا راوفور خالی کند و این محصول با سواری بسیار نرم، ظاهری جدیدتر و البته زیباتر و تجهیزات بیشتر نسبت به خودروی تویوتا، مزیت های خاص خود را برای جلب توجه مشتریان دارد. با این تفاسیر، انتخاب بین این دو خودرو کار را بسیار دشوار می کند و اگر قصد خرید دارید و بین این دو گزینه مردد هستید، فاکتورهایی مانند میزان سال استفاده از خودرو، میزان اهمیت وجود هر آپشن و یا میزان اهمیت برند برای شما، برنده این رقابت را در انتخاب نهایی مشخص کند.

رنوکولئوس - فروش خودرورنو کولیوس صفر | تحویل فوری | خرید نقدی و شرایطی - کار ویترینطراحی | رنو کولئوس | رنو ایران

اسپانسر:شرکت فیدار گوزل تبریزیم

لینک کوتاه مطلب: http://gozaltabrizim.com/LVBWF
این مطلب را هم ببینید...
بهنام همت بنام  باهار باهار
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 5 =

بالا