۳ عادت افراد بسیار موفق

۳ عادت افراد بسیار موفق

۳ عادت افراد بسیار موفق

به نظر من دو موضوع مهم در زندگی وجود دارند که باید مورد توجه قرار گیرند: اولی دستیابی به نتیجه است و دومی بهانه هایی برای عدم دستیابی به نتیجه. بعنوان افراد یک جامعه می توانیم بهانه های خیلی خوبی در دست داشته باشیم و این بهانه ها می توانند به سادگی مورد پذیرش سایر افراد قرار گیرند. نمی خواهم که جامعه را سرزنش کنم، زیرا برنامه ها بسیار فشرده شده اند و به نظر می رسد که افراد جامعه با توجه به این برنامه ها همواره در حال جا به جایی در جهت های مختلفی هستند. تاکنون با افراد سخت کوش و مستعد زیادی کار کرده ام که نتوانسته اند به اهداف مورد نظر خود برسند. وقتی که به دنبال دلیل آن رفتم، متوجه شدم که علت آن عدم تلاش کافی نیست، بلکه دلیل اصلی عدم داشتن عادات درست است.

عادات و الگو ها به زندگی جهت می دهند. به همین دلیل نباید تعجب کرد که افراد موفق از عادت های خوبی بر خوردار هستند. در مدت بیش از سی سالی که مشغول داد و ستد و تجارت بوده ام، متوجه شدم که سه عادت می توانند نقش مهم و تعیین کننده در موفقیت داشته باشند. و باعث افزایش شانس در دستیابی به اهداف می شوند.

  1. افراد موفق زود از خواب بلند می شوند

همانطوری که می دانید در این زمانه کارها از برنامه منعطفی برخوردار هستند. و در حالی که شما در منزل خود استراحت می کنید، فردی دیگر مشغول انجام وظیفه در جایی دیگر است. واقعیت این است که اکثر مدیران ارشد صبح بسیار زود بیدار می شوند و اواخر وقت وارد دفتر می شوند. این افراد با استفاده از فرصت صبحگاهی، خود را برای مبارزه با چالش های مختلف حاضر می کنند. با توجه به حجم بالای کاری، اکثر این افراد در ساعت ۵ یا ۶ از خواب بلند می شوند. و قبل از ورود به دفتر، خود را به مدت دو یا سه ساعت برای برنامه های روز بعد آماده می کنند. این فعالیت ها می تواند شامل ورزش، تفکر، انجام امور مربوط به شغل و یا هر چیز دیگر باشد. ولی وقتی که این افراد مجدداً به محیط کار خود باز می گردند، بسیار پر انرژی تر و فعال تر نسبت به سایر افراد هستند.

این مطلب را هم ببینید...
زندگینامه استفان پرسون موسس پردرآمدترین فروشگاه H&M

وجود ضرب المثل قدیمی ” سحر خیز باش تا کامروا شوی” هم به همین دلیل است. افرادی که صبح زود از خواب بیدار می شوند، می توانند موقعیت های مناسب را بدست آورند. به همین دلیل بهتر است تا هر چه زودتر از خواب بلند شوید و با استفاده از زمان موجود به دنبال موفقیت روانه شوید. موفقیت ها منتظر شما نمی مانند.

 

  1. برنامه های روزانه خود را مشخص کنید و بر طبق همان موارد عمل کنید

هیچ مشکلی با داشتن اهداف و رؤیاهای بلند مدت وجود ندارد. ولی باید دقت کنید که کارهایی که امروز انجام می دهید، تأثیر مستقیمی بر روی خواسته ها و آرزو های بلند مدت دارند. باید سعی کنید تا برنامه ها را طوری تنظیم کنید که بتوانید به صورت روزانه موفقیت هایی را بدست آورید. منظور ما پر کردن بیهوده اوقات روزانه نیست، بلکه منظور ما شناخت بهتر امور، انتخاب بهترین موارد و  تمرکز بر روی آنها است.

سعی کنید هر شب و یا در ساعات اولیه صبح برنامه روز بعد را مشخص کنید و اهداف مورد نظر را تعیین نمایید. لازم نیست که برنامه کل هفته را تعیین کنید. بلکه تهیه برنامه تنها برای روز بعد کافی است. از خود بپرسید که بهتر است بیشتر بر روی چه موضوعاتی کار شود تا بتواند بهره حداکثری را در زمان مورد نظر فراهم نماید و زمان خود را هم بیشتر صرف همان موارد کنید.

  1. تمرکز، تمرکز، تمرکز

در صورتی که اهداف مورد نظر خود را تعیین کرده اید، ولی به اندازه کافی تمرکز نداشته باشید، آگاه باشید که نمی توانید موفقیت مورد نظر را بدست آورید. افراد موفق به خوبی قدر لحظه ها را می دانند و از توانایی تشخیص بالایی برای اولویت بندی کارها و انجام آنها در زمان مورد نظر برخوردار هستند. موضوعات غیر مرتبط نمی تواند باعث حواس پرتی این افراد شود. در حالی که سایر افراد نمی توانند تمرکز کنند، افراد موفق به خوبی شرایط را تحت کنترل خود در می آورند و بر روی موضوع مورد نظر تمرکز می کنند.

این مطلب را هم ببینید...
نقش ثروت در پیشرفت اسلام

در صورتی که شما هم می خواهید در میان افراد موفق قرار گیرید، نباید اجازه دهید که موضوعات متفرقه باعث پرت شدن حواس شما شوند. مطمئناً این کار زمان و تلاش فراوانی را طلب می کند، ولی پس از دستیابی به این هدف، تلاش انجام شده واقعاً ارزشش را دارد.

بگذارید حقایق را در نظر بگیریم. حتی برنده شدن و موفقیت هم می توانند باعث کسلی شوند. زیرا مجبور هستید یک کار مشترک را بارها و بارها تکرار کنید. ولی باید بپذیریم که عادات تکراری به عنوان عاملی مهم و تأثیر گذار و کلیدی راه گشا در موفقیت به حساب می آیند و به همین نسبت نتایج از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

لینک کوتاه مطلب: http://gozaltabrizim.com/GozaLalyAp
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

بالا