کوفته قرمزه نخودچی اصفهان

کوفته قرمزه نخودچی اصفهان

 

مواد لازم برای تهیه کوفته قرمزه نخودچی اصفهان

 
زمان پخت60

 

پیاز متوسط رنده شده1 عدد

 

پیاز متوسط خرد شده1 عدد

 

آرد نخودچی1 پیمانه

 

گوشت گوسفند چرخ شده و بدون چربی130 گرم

 

نمک و فلفل به مقدار لازم

 

زرد چوبه1 قاشق چای خوری

 

رب گوجه فرنگی1 قاشق غذاخوری

 

نعناع خشک2 قاشق مربا خوری

 

آب5 پیمانه

غذاهای سنتی و محلی اصفهان عطر و طعم بی نظیری دارند و تنوع فوق‌ العاده‌ای دارند. یکی از غذاهای سنتی و محلی اصفهانی کوفته قرمزه نخودچی می باشد که طعم بسیار جذابی دارد که برای تهیه آن به گوشت چرخ کرده گوسفندی نیاز دارید.

در این مطلب مواد لازم برای تهیه کوفته قرمزه نخودچی اصفهان را مشاهده می کنید که مواد اولیه برای تهیه کوفته با نسبت های دقیقی با یکدیگر ترکیب شده اند تا غذای خوش طعم تر و لذیذتری برای شما فراهم شود.

 

این مقدار مواد اولیه که گزارش شده کوفته قرمز نخودچی برای 4 نفر را فراهم می کند و در صورتی که بخواهید این غذا را برای تعداد نفرات کمتر یا بیشتر تهیه کنید باید این نسبت ها را رعایت کنید و مقدار مواد اولیه را کاهش یا افزایش دهید.

برای آماده سازی مواد اولیه 20 دقیقه زمان و برای پختن و جا افتادن آن 10 دقیقه زمان نیاز دارید و می توانید این غذای محلی اصفهان را به عنوان وعده ناهار یا شام نوش جان کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

در ادامه طرز تهیه کوفته قرمزه نخودچی اصفهان را برای شما شرح خواهیم داد.

این مطلب را هم ببینید...
طرز تهیه گوجه فرنگی شکم پر

 

دستور پخت کوفته قرمزه نخودچی اصفهان

 

 

بهترین طرز تهیه کوفته قرمزه نخودچی اصفهان

برای تهیه این غذای محلی اصفهانی باید در اولین مرحله گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده و آرد نخودچی و یک قاشق نعنا خشک و کمی نمک و فلفل و زردچوبه داخل یک کاسه بریزید و با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید و ورز بدهید.

سپس یک پیمانه آب را کم کم به محتویات گوشت اضافه کرده ک با دست خوب هم بزنید تا وقتی که به دست شما نچسبد.

بعد از مایه گوشتی که ورز داده شده به اندازه دانه های گردو با دست گرد کنید و آنها را با فاصله کنار هم بگذارید.

 

سپس داخل یک قابلمه مقداری روغن بریزید و روی شعله متوسط گاز بگذارید و پیازهای که خرد کرده اید را درون روغن تفت دهید تا نرم شود و بعد مقداری رب گوجه فرنگی، نمک، زردچوبه، فلفل و نعنا داخل آن بریزید و هم بزنید تا رنگ رب تغییر کند و بوی خامی آن گرفته شود.

سپس 4 پیمانه آب داخل آن بریزید و شعله را زیاد کنید تا به جوش برسد و کوفته قلقلی ها را آرام درون سسی که در حال جوشیدن است بریزید و بگذارید دو دقیقه با هم بجوشد.

سپس شعله را کمتر کنید و در قابلمه را بگذارید تا 45 دقیقه کوفته ها درون این سس بپزند و جا بیفتند.

 

بعد از مدت زمان ذکر شده کوفته قرمزه نخودچی اصفهانی شما آماده شده و می توانید آن را در کنار انواع ترشی، سبزی و نان نوش جان کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

این مطلب را هم ببینید...
آبگوشت بزباش

برای اینکه کوفته های شما وا نرود بهتر است از گوشت چرخ کرده بدون چربی استفاده کنید و اگر ممنوعیتی برای مصرف گوشت قرمز دارید می توانید به جای آن از گوشت چرخ شده مرغ استفاده کنید.

 

 

لینک کوتاه مطلب: http://gozaltabrizim.com/GozaLr1B9s
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + هفت =

بالا