کتلت کدو سبز رژیمی

کتلت کدو سبز رژیمی

 

مواد لازم برای تهیه کتلت کدو سبز رژیمی

 
زمان پخت30

 

پیاز1عدد

 

تخم مرغ1 عدد

 

ماست چکیده به میزان لازم

 

آردنصف لیوان

 

کدو سبز4 عدد

 

نمک و فلفل به مقدار لازم

 

برنامه ریزی اصولی برای یک رژیم غذایی مناسب مستلزم شناخت انواع غذاهای رژیمی و قرار دادن آن ها در برنامه غذایی می باشد. یکی از غذاهای محبوب و رژیمی که بسیار سریع تهیه می شود و کالری کمی دارد و طرز تهیه آن هم آسان است، کتلت کدو سبز می باشد.

به منظور تهیه این دسر باید ابتدا مواد اولیه برای تهیه کتلت کدو سبز را بشناسید تا با همین نسبت های دقیقی که بین آنها در نظر گرفته‌ایم آن را تهیه کنید.

 

کتلت کدو سبز رژیمی

 

سپس با مطالعه طرز تهیه کتلت کدو سبز می‌توانید این غذای رژیمی و خوشمزه را تهیه کرده و به عنوان وعده غذایی اصلی در ناهار یا شام میل کنید.

این مقدار مواد اولیه کتلت کدو سبز برای دو نفر را تهیه می‌کند و در صورتی که بخواهید این غذا را برای تعداد نفرات کمتر یا بیشتر تحقیق کنید باید با توجه به نسبت‌های دقیقی که بین مواد اولیه قرار داده شده مقدار آنها را تغییر دهید تا هم کیفیت و ظاهر غذا و هم طعم آن دلچسب و دلخواه شما باشد.

 

بهترین طرز تهیه کتلت کدو سبز رژیمی

در اولین مرحله برای تهیه کتلت کدو سبز باید کدوها را خوب بشویید و سر و ته آنها را برش دهید و با استفاده از چاقو برجستگی های روی آن بتراشید و بعد با رنده درشت آنها را رنده نمایید.

این مطلب را هم ببینید...
آش بلگ بختیاری

پس از آن باید پیازها را پوست گرفته و رنده کنید و آب اضافی آن را بیرون بریزید. سپس آرد و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید و از الک عبور بدهید تا نرم تر و سبک تر شود.

سپس آرد و نمکی که الک کرده اید را با پیاز و کدوی رنده شده و همچنین نمک و فلفل و یک عدد تخم مرغ داخل یک ظرف مخلوط کنید و هم بزنید تا محتویات یکدستی حاصل شود.

 

اکنون باید فر را روی دمای 200 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا فضای داخلی آن برای قرار گرفتن غذا گرم شود و بعد کف سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و با قاشق مقداری از مایه کتلت را با فاصله روی سینی بگذارید و حدود 20 دقیقه درون فر قرار دهید تا کتلت های شما بپزند.

هنگامی که کتلت ها پختند، شعله بالای فر را روشن کنید تا روی آنها برشته تر شود و حالت ترد پیدا کند.

 

کتلت رژیمی

 

اکنون کتلت کدو سبز رژیمی شما آماده شده و می توانید برای سس آن از ماست چکیده استفاده کنید تا هم سالم باشد و هم کالری زیادی نداشته باشد.

در صورت تمایل می توانید این غذا را در کنار آبغوره، آبلیمو یا سس قرمز هم میل کنید یا می توانید از گرد لیمو یا آبلیمو داخل مواد کتلت هم استفاده کنید.

در صورتی که علاقمند باشید می توانید داخل مواد کتلت از پیازچه استفاده کنید تا طعم متفاوت و جذاب تری به آن بدهد.

 

همانطور که گفته شد این غذا را می توانید به عنوان وعده غذایی اصلی در نهار یا شام سرو کنید و حتی به عنوان افطار در ماه مبارک رمضان آن را تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

این مطلب را هم ببینید...
طرز تهیه آش

برای اینکه این غذا حالت رژیمی خود را حفظ کند بهتر است به جای نان سفید آن را با نان سنگک یا نان های رژیمی دیگر نوش جان کنید.

 

کتلت

لینک کوتاه مطلب: http://gozaltabrizim.com/GozaLh0bzS
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

بالا