کباب تابه ای

کباب تابه ای

 

مواد لازم برای تهیه کباب تابه ای

 

 

زمان پخت30

 

نمک و فلفل به مقدار لازم

 

پودر گلپریک ‌دوم قاشق مرباخوری

 

گوشت چرخ کرده400 گرم

 

سماق یک قاشق غذاخوری

 

زعفران به مقدار لازم

 

گوجه فرنگی سه عدد

 

پیازیک عدد

 

بهترین طرز تهیه کباب تابه ای

در بین غذاهایی که با استفاده از گوشت قرمز درست می شوند ، کباب تابه ای جزو غذاهای خوشمزه و لذیذی است که وقت بسیار کمی برای درست کرد آن نیاز دارید و این غذا خصوصاً وقتی که زمان کافی در دسترس شما نیست می تواند یک غذای کامل، خوب و قوی باشد و در کمترین زمان ممکن هم طبخ می شود.

 در ادامه با دستور پخت کباب تابه ای زعفرانی آشنا خواهید شد و مواد لازم برای تهیه کباب تابه ای را مشاهده می کنید.

 

 کباب تابه ای

 

این غذا جزو غذاهای اصلی سفره ما ایرانی هاست و طرز تهیه آن بسیار ساده است و برای آماده سازی آن به کمتر از نیم ساعت زمان نیاز دارید و به همین زمان هم برای پختن و جا افتادن غذا به زمان نیاز دارید.

 

طرز تهیه کباب تابه ای زعفرانی

برای آماده سازی کباب تابه ای زعفرانی باید در مرحله اول پیاز ها را داخل یک کاسه رنده کنید و آب آن را بگیرید و سپس گوشت چرخ کرده ، پودر گلپر ، نمک و فلفل را به ظرف پیاز اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

 البته در نظر داشته باشید که اضافه کردن گلپر به محتویات کباب تابه ای کاملا سلیقه ای است و اگر گلپر را دوست ندارید اجباری برای استفاده از آن نیست، ولی با استفاده آن طعم کباب شما لذیذتر خواهد شد و وقتی که این موارد را با هم مخلوط کردید خیلی خوب ورز دهید تا یکدست شود.

این مطلب را هم ببینید...
طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه

 

حالا یک تابه را روی حرارت گاز قرار دهید و داخل آن را کمی با روغن چرب کنید و به خوبی کف آن را با استفاده از روغن چرب کنید و مخلوط گوشت و پیاز را داخل آن پهن کنید و با استفاده از قاشق کاری کنید که تمام ضخامت کباب تابه ای در داخل تابه یکدست شود .

سپس می توانید تکه های کوچک کره را به چهار طرف تابه اضافه کنید تا به خورد کباب شما برود و بعد شعله را ملایم کرده و در ظرف را بگذارید تا گوشت شما مغز پخت شود و به آرامی بپزد.

 

هرچه زمان بگذرد رنگ گوشت تغییر پیدا کرده و آب می اندازد و اندازه آن کوچک تر می شود . وقتی که حدود 10 دقیقه زمان از ابتدای کار گذشت، گوشت ها را به چند قطعه مساوی تقسیم کنید و کمی هم در صورت تمایل روی آنها زعفران دم کرده و سماق بریزید.

در نهایت که کباب تابه ای شما پخت، می توانید گوجه ها را هم از وسط ببرید و دورتادور ماهیتابه بچینید و اجازه دهید که آنها هم با بخار کباب بپزند و بعد از چند دقیقه کباب ها را پشت و رو کنید که دو طرف آن به خوبی پخته و سرخ شود و طرف دیگر را هم کمی سماق بپاشید. وقتی که دو طرف کباب کاملاً سرخ شد و گوجه ها نرم شد، آنرا سرو کرده و میل نماید.

البته توجه داشته باشید که در هنگام پخت در ظرف غذا بسته باشد تا کباب ها سفت نشوند و مزه آن ها به خورد یکدیگر برود. کباب تابه ای زعفرانی را هم می توانید با نان میل کنید و هم می توانید در کنار برنج‌ کته آن را سرو کرده و میل نمایید.

این مطلب را هم ببینید...
آلاسکا

 

تزیین کباب تابه ای

لینک کوتاه مطلب: http://gozaltabrizim.com/GozaLbkEZG
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

بالا