چگونه یک زن جوان موفق باشیم؟

چگونه یک زن جوان موفق باشیم؟

چگونه یک زن جوان موفق باشیم؟

 

شما هم می توانید یک زن جوان موفق باشید. هر زن جوان می‌خواهد در زندگی شخصی و حرفه ای خود موفق باشد. اما مسیر موفقیت می‌تواند دشوار باشد و پیمایش آن مستلزم این است که از چندین جهت در زندگیتان فعال باشید. با کمی فداکاری (وفاداری) و با رعایت نکات کلیدی، راه موفقیت شخصی و حرفه ای را هموار خواهید کرد.

 

روش اول: شخصا موفق باشید.

۱- اهداف را تعیین کنید.

قبل از اینکه بتوانید خود را در مسیر موفقیت در زندگی شخصیتان قرار دهید، ایده خوبی است که اهداف خود را تعیین کنید. با مشخص کردن اهدافتان در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، به راحتی می‌توانید در مورد آنچه که می‌خواهید انجام دهید به خودتان یادآوری کنید.

* اهداف خود را بر روی کاغذ بنویسید. نشانه‌های دیداری به شما یادآوری خواهند کرد و اهدافتان را محکم‌تر می‌کند. به عنوان مثال، می‌توانید موارد زیر را بنویسید: “هدف کوتاه مدت من پیدا کردن یک شریک خوب و اخذ مدرک کارشناسی است.هدف میان مدت من این است که درگیر پیدا کردن یک شغل هیجان انگیز شوم. هدف بلند مدت من این است که در حالی که یک برنامه ریز مالی موفق هستم ازدواج کنم و خانواده تشکیل بدم”.

* وقتی به اهداف خود رسیدید آن‌ها را به روز رسانی کنید. یک یا دو بار در سال، اهداف خود را مجدداً ارزیابی کنید تا اطمینان حاصل کنید که آن‌ها هنوز هم واقعی و قابل دستیابی هستند. 

* تعیین اهداف غیر واقعی نه تنها باعث اضطراب شما خواهد شد بلکه می‌تواند موفقیت شما و توانایی تحقق اهداف دیگر را نیز مختل کند. در مورد اهداف شخصی یا هرگونه اضطراب مربوط به آن‌ها با پزشک صحبت کنید. 

 

* لیست کارهایی که باید انجام دهید و اهدافی که هرگز تمام نخواهند شد را بدانید. وقتی که به اهدافتان دست یافتید و کارهای لیست خود را انجام دادید می‌توانید موارد جدیدی را نیز اضافه کنید. 

۲- اعتماد به نفس و باور داشته باشید که موفق خواهید شد.

دو ویژگی یک فرد موفق این است که او نه تنها به خود اعتماد دارد بلکه به توانایی خود برای موفقیت نیز باور دارد. با پرورش و ایجاد اعتماد به نفس در خود و دیگران، خود را در مسیر موفقیت قرار می‌دهید.

* اعتماد به نفس را از منابع بسیاری می‌توان به دست آورد. از جمله اینکه می‌دانید تحصیلات و آموزش، دانش خوب و روابط خوب دارید و یا حتی زیبا به نظر میرسید. اگر در مواردی اعتماد به نفس ندارید، برای تقویت آن قدم‌های پیشگیرانه بردارید.

* به عنوان مثال، اگر به این دلیل که دوستانتان در حرفه ای موفق‌تر هستند، اعتماد به نفس ندارید بنابراین برای کسب موفقیت از طریق آموزش و یا حتی پیشرفت تلاش کنید. اگر ظاهر شما باعث می‌شود اعتماد به نفس نداشته باشید پس به خودتان برسید، مثلا رنگ موی خود را تغییر دهید. این کار خیلی معجزه می‌کند.

* مهم است بدانید که حتی اگر اعتماد به نفس دارید و موفق می‌باشید، شکست بخشی از معادله است. 

* ناامیدی و ناکامی مؤلفه‌های موفقیت هستند. حتی نویسندگانی مانند جی کِی رولینگ قبل از اینکه به موفقیت برسند، شکست را تجربه کرده‌اند.

۳- از خود یا هرکس دیگری انتظار عالی بودن و کمال نداشته باشید.

همانطور که تلاش می‌کنید تا اهداف خود را برآورده کنید، اعتماد به نفس داشته باشید و به موفقیتتان باور داشته باشید. مهم است که از خود یا اطرافیان انتظار کمال نداشته باشید. در حقیقت، تلاش برای عالی بودن اغلب توانایی شما را برای عملکرد خوب مختل می‌کند. 

* کمال گرایی به این معنا نیست که شما سعی نمی‌کنید بهترین خود باشید، بلکه به این معنی است که شما در حال رسیدن به هدفی غیرقابل دسترس هستید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید اندام ” عالی” داشته باشید، هرگونه عیب یابی جزئی ممکن است مانع لذت بردن از خودتان شود. بهتر است خودتان را به همان شکلی که هستید دوست داشته باشید و از آنجا ادامه دهید. 

* انتظار عالی بودن از دیگران می‌تواند به طور جدی و منفی بر روابط شما تاثیر بگذارد، حتی باعث از  بین رفتن روابطتان خواهد شد.

۴- روابط فردی معنی دار داشته باشید.

اطراف خود را با دوستان و همکاران واقعی که در اوقات خوب و بد شما را پشتیبانی می‌کنند احاطه کنید، این مورد برای موفقیت شما ضروری است. حفظ این روابط به مرور زمان برای اطمینان از موفقیت خود و تقویت اعتماد به نفس شما مهم است. 

* گذشته از داشتن روابط معنی دار با دوستان، همکاران و خانواده ها، داشتن یک شریک حامی نیز مهم است. شریک حامی می‌تواند در شما اعتماد به نفس القا کند و اهداف شما را برای دستیابی به موفقیت فردی و حرفه‌ای پشتیبانی کند.

* بخشی از تقویت روابط معنی‌دار این است که شما حمایت و عشق دریافت می‌کنید. 

* ابراز سپاس و قدردانی از ویژگی‌های اصلی داشتن روابط معنی‌دار است. مهم این است که به هر کسی که در طول راه به شما کمک کند نشان دهید چقدر از او قدردان و سپاس گزار هستید.

۵- از نظر جسمی و روحی از خود مراقبت کنید.

اگر مراقب سلامتی جسمی و روحی خود نباشید، نمی‌توانید موفق باشید. ورزش راهی عالی برای رفع استرس و افزایش اندورفین‌ها و انرژی است. 

* پیاده روی کوتاه دو بار در روز بدن و ذهن شما را تازه می‌کند. 

این مطلب را هم ببینید...
برند سازی در اینستاگرام با بهترین روش ها و ترفندها در دنیا

* در دنیایی که  شما به راحتی با تلفن‌های همراه، ایمیل و رسانه‌های اجتماعی با دیگران ارتباط برقرار می‎کنید، باید زمانی را هم به خودتان اختصاص دهید تا سلامتی خود را با به حداقل رساندن مقدار ورودی مورد نیاز برای پردازش روزانه حفظ کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید تمام لوازم الکترونیکی را در ساعت ۱۰ شب خاموش کنید تا یک یا دو ساعت برای خودتان و یا خانواده‌ی خود وقت بگذارید. گزینه دیگر ورزش، مانند پیاده روی یا دویدن است که مدتی با خودتان تنها باشید. 

۶- امور(وضعیت) مالی خود را بررسی کنید.

برای یک زن جوان موفق بودن اگر به وضعیت مالی خود رسیدگی نکنید، دستیابی به موفقیت فردی دشوار خواهد بود. با کنترل پروفایل مالی خود، نه تنها می‌توانید اعتماد به نفس خود را تقویت کنید بلکه فرصت‌هایی که ممکن است به وجود بیایند، مانند: آموزش را در اختیار خودتان قرار می‌دهید.

* حائز اهمیت است که درآمد و مخارج خود را حساب کنید. دانستن اینکه پولتان از کجا میاید و چگونه آن را خرج می‌کنید تا بتوانید منابع مالی خود را به طور مؤثرتر کنترل کنید. بخشی از این معادله استفاده عاقلانه از موجودی خود است. از خرید کالاهایی که توان پرداخت آن را ندارید خودداری کنید. به عنوان مثال، هنگامی که فقط ۲۰۰۰ دلار در ماه درآمد دارید، نباید آپارتمانی اجاره کنید که هزینه آن ۱۵۰۰ دلار در ماه باشد. 

* مطمئن شوید که به طور مرتب پس انداز می‌کنید. اگر اتفاقی فاجعه آمیز بیفتد، به یک ذخیره نیاز دارید تا بتوانید اوقات سخت را سپری کنید. اما ممکن است شما نیز بخواهید آن را برای چیزهای خاص، مانند یک تعطیلات بزرگ، ذخیره کنید که برای دوباره شارژ شدن (سرحال شدن) شما مهم است و اگر با دیگران همراه باشید، می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. 

روش دوم: به عنوان یک زن جوان موفق به صورت حرفه‌ای موفق باشید.

۱- برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کنید.

همانطور که برای زندگی شخصی خود برنامه‌ریزی کرده و هدف تعیین می‌کنید، باید برای زندگی حرفه‌ای خود نیز هدف‌گذاری کنید. با مشخص کردن اهدافتان در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، شما یک روش آسان  جهت یادآوری در مورد آنچه می‌خواهید انجام دهید خواهید داشت. این موضوع همچنین به شما کمک می‌کند تا طرح و برنامه‌ای را برای رسیدن به آن اهداف ایجاد کنید. 

 

*برای یک زن جوان موفق بودن باید اهداف خود را بر روی کاغذ بنویسید. این ایده خوبی است که یک یادآور بصری از اهدافتان داشته باشید. به عنوان مثال می‌توانید بنویسید: “هدف کوتاه مدت من انجام کارآموزی به عنوان ویراستار است، هدف میان مدت من اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته زبان انگلیسی می‌باشد و هدف بلند مدت من این است که به عنوان سردبیر کار کنم”.

 

 

* به محض دستیابی به اهدافتان، آن‌ها را به روز رسانی کنید. یک یا دو بار در سال، اهداف خود را مجدداً ارزیابی کنید تا اطمینان حاصل کنید که آن‌ها هنوزهم واقع بینانه و قابل دستیابی هستند و اهداف جدید را در صورت لزوم تعیین کنید. مشورت در مورد این موارد با یک همکار یا حتی رئیس‌تان اغلب مفید می‌باشد. 

* اهداف غیر واقعی را برای خود تعیین نکنید. این کار نه تنها باعث اضطراب شما خواهد شد بلکه می‌تواند توانایی شما را در تحقق اهداف دیگرتان مختل کند. به عنوان مثال، اگر شما هم اکنون در اداره پست کار می‌کنید، بسیار بعید است که شما ظرف مدت یک سال مدیرعامل شوید. اما می‌توانید برای مثال از کار در بخش پُست به بخش پذیرش و سپس به بخش‌های بالاتر بروید (یعنی به مرور زمان ترفیع شغلی داشته باشید). 

* صحبت با یک همکار ارشد یا سرپرست قابل اعتماد می‌تواند در کاهش نگرانی یا اضطرابی که شما ممکن است در شغل خود داشته باشید کمک کند.

۲- تا آنجا که می‌توانید آموزش کسب کنید.

داشتن آموزش، همچنین آموزش مرتبط با شغل برای موفقیت به صورت حرفه ای امری ضروری است. اما شما می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که تحصیلات و آموزش‌های خود را در تمام مدت کارتان ادامه می‌دهید تا در محل کار خود ارزشمند باقی بمانید.

* روش‌های زیادی جهت دریافت آموزش برای شغلتان وجود دارد. این ایده خوبی است که در مورد الزامات حرفه‌ای که انتخاب کرده‌اید تحقیق کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید استاد دانشگاه شوید، نیاز به کسب برخی از آموزش‌ها و اخذ مدرک دکترا دارید. 

* وقتی خودتان را به صورت حرفه ای بازاریابی می‌کنید، آموزش و نوع تحصیلات ناشی از تجربه عملی نیز بسیار با ارزش است. به عنوان مثال، کار به عنوان دستیار سرمقاله در یک مجله می‌تواند به شما کمک کند تا شغلی را به عنوان ویراستار بدست آورید. 

* دانستن اینکه شما تحصیلات و آموزش خوبی دارید نیز مفید است، زیرا باعث می‌شود اعتماد به نفس‌تان تقویت شود و شما را برای کارفرمایان یا کارفرمایان بالقوه جذاب‌تر کند. 

۳- به عنوان یک زن جوان موفق اعتماد به نفس داشته باشید و اعتقاد داشته باشید که به صورت حرفه‌ای موفق خواهید شد.

دو ویژگی یک زن جوان موفق این است که آن‌ها نه تنها به خود اعتماد دارند بلکه به توانایی خود برای موفقیت نیز باور دارند. با پرورش و ایجاد اعتماد به نفس نه تنها در مسیر موفقیت خودتان بلکه کارفرمایان قرار خواهید گرفت. اینکه بدانید آموزش و دانش خوبی دارید، می‌تواند به تقویت اعتماد به نفس شما کمک کند. اگر در موارد خاصی اعتماد به نفس ندارید، برای تقویت آن قدم‌های پیشگیرانه بردارید. 

این مطلب را هم ببینید...
چند توصیه برای سخنرانی موفق

* به عنوان مثال، اگر به این دلیل که همکارانتان غالباً از شما پیشی می‌گیرند (ترفیع و پیشرفت)  احساس اعتماد به نفس نمی‌کنید پس در جهت کسب موفقیت حرفه‌ای‌تر از طریق آموزش و یا حتی ارتقاء تلاش کنید. صحبت با رئیس یا همکار خود در مورد چگونگی بهبود عملکرد خود نیز ایده خوبی است. 

* مهم است بدانید که حتی اگر اعتماد به نفس دارید (به خودتان اعتماد دارید) و موفق هستید، شکست بخشی از معادله است. بیل گیتس و استیو جابز هر دو قبل از موفقیت، شکست را تجربه کرده‌اند.

 

۴- نسبت به آنچه انجام می‌دهید مشتاق باشید.

شما واقعاً نمی‌توانید موفق باشید، مگر اینکه به حرفه خود اشتیاق داشته باشید. اگر شغل خود را دوست ندارید، احتمال پیشرفت و موفقیت برای شما کم خواهد بود. 

* اگر شغلتان را دوست نداشته باشید آن را به چشم یک کار پر مشقت می‌بینید. این امر باعث می‌شود بیشتر در وظایف خود دچار تردید شوید و از ابتکار عمل در رسیدن به موفقیت استفاده نکنید.

۵- از ریسک کردن نترسید.

وقتی شغل خود را برای قرار دادن خودتان در مسیر موفقیت تغییر می‌دهید، نیازمند ریسک است. با این حال، این به معنای تصمیم گیری‌های بی پروا نیست، بلکه شما باید ریسک محاسبه شده انجام دهید. 

* ایده این است که  یک ریسک محاسبه شده کنید، نه چیزی که در نهایت می‌تواند اهداف شما را مختل کند. به عنوان مثال شاید شما محل کار فعلی خود را دوست دارید اما به مانعی برخورد می‌کنید. هنگامی که فرصتی برای ارتقاء در یک شرکت دیگر به وجود آمد، مزایا و معایب کار را بسنجید و ببینید که تغییر شغل چقدر برای شما ریسک خواهد داشت. 

۶- یک فرد برقرار کننده ارتباط موثر باشید.

از آنجا که مکان کار به طور فزاینده‌ای به سمت کار تیمی بیشتر، تماس بیشتر مشتریان، تنوع بیشتر و انتظارات بالاتر از کارکنان تغییر می‌کند توانایی برقراری ارتباط مؤثر و مثبت با همکاران کاملاً برای موفقیت حرفه‌ای شما ضروری است. برقراری ارتباط موثر شامل شنونده خوب بودن تا مودب بودن و داشتن توانایی برای ابراز قدردانی می‌باشد. 

* برای هر کسی که به طور حرفه‌ای با شما ارتباط دارد شنونده خوبی باشید. توانایی گوش دادن به نیازها یا مشکلات شخص نه تنها به تقویت رابطه شما با او کمک می‌کند بلکه ممکن است به شما در جهت رسیدن به اهدافتان نیز کمک کند.

* همیشه با مردم مودب باشید، حتی اگر آن‌ها اینگونه نیستند. این حقیقت که ” زبان خوش مار را هم از لانه بیرون می‌کشد” چیزی است که می‌توانید در زندگی حرفه ای خود اعمال کنید. اگر تاثیر بدی بر روی همکاران یا شرکا (دستیاران) بگذارید می‌تواند عواقب ماندگاری را برای شما به همراه داشته باشد. 

* حتی زمانی که می‌خواهید به کسی خبر بدهید باید مودب باشید. به عنوان مثال: اگر مجبورید کسی را اخراج کنید به او چیز مثبتی بگویید و به دنبال آن خبر بد را بگویید.

* از همکاران خود تشکر کنید. این موضوع که تشخیص دهید که شخصی شما را حمایت کرده است، برای حفظ روابط خوب کاری مهم است. نه تنها باعث می‌شود فرد احساس قدردانی کند بلکه نشان داده‌اید که به مشارکت آن‌ها احترام می‌گذارید، همچنین یک ارزش فردی در بین همکاران خود کسب خواهید کرد.

۷- روابط کاری خوب را تقویت کنید.

بدون داشتن روابط مثبت کاری با همکاران در تمام مشاغل خود، نمی‌توانید موفق باشید. بنابراین حفظ و گسترش سیستم پشتیبانی حرفه‌ای خود در طول زمان مهم است.

* بخشی از تقویت روابط خوب کاری، شبکه سازی است. داشتن شبکه گسترده‌ای از همکاران و حتی دوستان حرفه‌ای که می‌توانید به آن‌ها تکیه کنید، نه تنها در شغل فعلی خود بلکه در بین همکاران سابق یا کسانی که ممکن است در این مسیر با آن‌ها کار کنید، کمک خواهد کرد.

* داشتن یک مربی که در حرفه شما تجربه دارد ایده خوبی است. او می‌تواند راهنمایی‌های ارزنده ای را در هر موردی اعم از ریسک کردن، معامله با همکاران یا بهبود مهارت‌های شما ارائه دهد.

* از خودتان و همکارانتان انتظار عالی بودن نداشته باشید. این موضوع می‌تواند به طور جدی و منفی بر روی روابط کاری شما تاثیر بگذارد.

* بدانید اینکه اشتباه کنید قابل قبول است، به ویژه اگر به معنای حفظ رابطه حرفه‌ای باشد. این نشان می‌دهد که شما فرد والایی هستید. 

۸- استراحت کنید و به تعطیلات بروید.

دوری از شغل  برای هر کاری از ده دقیقه در روز تا تعطیلات کامل، برای موفقیت شما نیز مهم است. این دوری شما را شاداب کرده و از فرسودگی دور نگه میدارد و دوباره شما را در مسیر موفقیت قرار خواهد داد. در طول روز استراحت کنید. این کار به مغز و بدن شما فرصتی برای استراحت و شادابی می‌دهد.

* برای شادابی خود تعطیلات سالانه‌ای را در نظر بگیرید. ده دقیقه پیاده روی یا دویدن به شما کمک می‌کند تا فشار کاری را که در طول روز متحمل شده‌اید را کم کنید. تعطیلات سالانه‌ای که به طور کامل از شغل خود دور باشید، بدن و ذهن شما را تازه می‌کند.

لینک کوتاه مطلب: http://gozaltabrizim.com/GozaLLG8Xv
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

بالا