پیتزا اسفناج با نان ایتالیایی

پیتزا اسفناج با نان ایتالیایی

 

مواد لازم برای تهیه پیتزا اسفناج با نان ایتالیایی

 
زمان پخت60

 

اسفناج تازه10 برگ

 

گوجه فرنگی2 عدد

 

روغن زیتون1 قاشق چای خوری

 

خمیر مایه سه قاشق مرباخوری

 

شکرنصف قاشق چای‌خوری

 

نمک نصف قاشق چای‌خوری

 

روغن یک سوم پیمانه

 

آب1 پیمانه

 

آرد2 پیمانه

 

پنیر پیتزا رنده شده1 پیمانه

 

پنیر موزارلانصف پیمانه

 

سس بشامل نصف پیمانه

 

بیشتر افراد معتقدند که پیتزا جزو غذاهای فست فودی و غذاهای پر ضرر و ناسالم است. ولی لزوماً اینطور نیست. اگر شما بتوانید با استفاده از مواد سالم مثل سبزیجات و پنیر های سالم این غذای خوشمزه را تهیه کنید نه تنها مضر نیست بلکه می‌تواند پر خاصیت و خوشمزه باشد و از خوردن آن لذت ببرید.

البته معمولاً پیتزا به علت پنیر و نانی که برای تهیه آن به کار می‌رود جزو غذاهای پرکالری محسوب می‌شود، ولی پرکالری بودن نشان‌دهنده‌ی مضر بودن نیست. شما اگر با محتویاتی که گفته می‌شود آن را تهیه کنید یک غذای سالم و مغذی خواهید داشت.

 

در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه پیتزای اسفناج با نان ایتالیایی آشنا کنیم که یک غذای بسیار مناسب برای گیاهخواران هم هست و سرشار از آهن، پروتئین و کلسیم می باشد.

شاید تهیه این پیتزا کار خیلی آسانی به نظر نرسد اما طعم لذیذ آن ارزش امتحان کردن را دارد. مقدار مواد اولیه ای که مشاهده میکنید برای 2 نفر در نظر گرفته شده است و برای تهیه پیتزا برای تعداد نفرات کمتر یا بیشتر باید نسبت های بین مواد اولیه را رعایت کنید و مقدار مواد را تغییر دهید.

این مطلب را هم ببینید...
جوجه کباب

 

پیتزا اسفناج

 

در این مطلب مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا و مواد لازم برای تهیه مواد روی پیتزا اسفناج را مشاهده خواهید کرد و سپس طرز تهیه پیتزا اسفناج را مشاهده خواهید کرد.

 

طرز تهیه خمیر پیتزا ایتالیایی

در اولین مرحله برای تهیه این خمیر پیتزا باید داخل یک کاسه بزرگ شکر بریزید و با آب ولرم ترکیب کنید و مقداری پودر خمیر مایه به آن اضافه کنید. وقتی 10 دقیقه گذشت، خمیر مایه پف می کند. حالا آرد را داخل یک ظرف دیگر الک کرده و مخلوط آب و خمیر مایه و نمک و روغن را هم داخل آن بریزید و مخلوط کنید.

سپس خمیر را با کمک دست به خوبی ورز بدهید تا جایی که به دست شما نچسبد و یکدست و لطیف بشود. اگر هنوز با ورز دادن حالت چسبندگی داشت کمی آرد دیگر بریزید و ورز بدهید.

یک کیسه فریزر هم روی خمیر قرار بدهید که استراحت کند و 1 ساعت در دمای اتاق نگه دارید‌. در این مدت حجم خمیر شما بیش تر می شود.

در آخرین مرحله هم باید بعد از 1 ساعت مجددا خمیر ورز داده شود و با وردنه آن را پهن و صاف کنید و 10 دقیقه داخل فر قرار دهید تا بپزد.

 

بهترین طرز تهیه پیتزا اسفناج با نان ایتالیایی

در اولین مرحله باید با برس کمی روغن زیتون روی نانی که پختید بمالید و سس بشامل را روی نان ریخته و پخش کنید و برگ های اسفناج را روی سس بریزید.

گوجه ها را هم باریک حلقه ای کنید و روی نان بگذارید و پنیر هم روی آن بریزید و در همین حالت پیتزا را داخل فر با دمای 200 درجه سانتیگراد بگذارید و در آخر کار شعله گریل بالای فر را هم روشن بگذارید.

این مطلب را هم ببینید...
کباب شیشلیک

اکنون پیتزا اسفناج با نان ایتالیایی شما آماده شده و می توانید در کنار سس دلخواه آن را نوش جان کنید.

 

 

لینک کوتاه مطلب: http://gozaltabrizim.com/GozaLZ5Dwh
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 7 =

بالا