شربت توت فرنگی

شربت توت فرنگی

 

مواد لازم برای تهیه شربت توت فرنگی

زمان پخت15

 

توت فرنگی دو پیمانه نصف شده

 

آب لیمویک قاشق چای‌خوری

 

شکریک پیمانه

 

آب یک پیمانه

 

بهترین طرز تهیه شربت توت فرنگی

بیشتر افرادی که علاقه زیادی به مربا درست کردن دارند همیشه در کنار مربا کمی هم شربت از آن نگه می دارند تا برای پذیرایی از مهمان ها ار آن استفاده کنند؛ ولی همیشه قرار نیست برای داشتن شربت از میوه‌ های مختلف مربای آن را هم تهیه کنید. اگر علاقه دارید که در تابستان از خوردن شربت توت فرنگی لذت ببرید می توانید بدون درست کردن مربا این شربت خوشمزه و خوش طعم را در خانه درست کنید.

 

در ادامه با طرز تهیه شربت توت فرنگی آشنا خواهید شد و مواد لازم برای تهیه شربت توت فرنگی را مشاهده می کنید. البته این نوشیدنی برای 2 نفر در نظر گرفته شده که کمتر از نیم ساعت وقت شما را می گیرد.

 

شربت توت فرنگی خانگی

 

اگر بخواهید این نوشیدنی را برای تعداد نفرات بیشتر درست کنید باید مقادیر را با رعایت نسبت ها تغییر دهید تا طعم آن همان چیزی باشد که شما می‌خواهید.

 

طرز تهیه شربت توت فرنگی بدون مربا در خانه

در اولین مرحله برای درست کردن این شربت خوشمزه باید کمی شکر و آب را داخل قابلمه با یکدیگر مخلوط کنید و روی شعله گاز قرار دهید تا شکر ها به خوبی حل شود. وقتی که حل شدند و آب جوش آمد باید توت فرنگی ها را که از قبل شسته و سر سبز آن گرفته‌ شده است را داخل آب جوش و شکر بریزید تا 10 دقیقه بجوشد؛ بعد شعله را کمتر کنید و مقداری آبلیمو هم به آن اضافه کنید تا توت فرنگی ها نرم شوند که معمولاً حدود 10 دقیقه زمان می گیرد.

این مطلب را هم ببینید...
میلک شیک انار

 

سپس می توانید اجاق گاز را خاموش کنید و مایع شربتی که داخل قابلمه است را بعد از اینکه سرد شد با استفاده از گوشت کوب برقی هم بزنید تا یکدست شود و بعد داخل مخلوط کن بریزید تا شربت غلیظ و یکدستی مهیا شود و بتوانید در شیشه های در دار داخل یخچال نگهداری کنید و هر موقع که خواستید برای خود، خانواده و مهمانانتان این نوشیدنی سرد و خوشمزه را تهیه کرده و به همراه یک کیک خانگی میل نمایید.

 

 

لینک کوتاه مطلب: http://gozaltabrizim.com/GozaLECNgT
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

بالا