سالاد کینوا با هالومی

سالاد کینوا با هالومی

 

مواد لازم برای تهیه سالاد کینوا با هالومی

 
زمان پخت10

 

کینوا200 گرم

 

روغن زیتون3 قاشق غذاخوری

 

پیاز1عدد کوچک قرمز خرد شده

 

عصاره سبزیجات500 میلی ‌لیتر

 

جعفری به اندازه یک مشت خرد شده

 

لیمو1 عدد آب گرفته شده (پوست لیمو را نگه دارید)

 

پنیر کبابی250 گرم (به چند قطعه تقسیم کنید)

 

شکرمقدار کمی بین دو انگشت

 

فلفل1عدد بزرگ برشته شده

 

بهترین طرز تهیه سالاد کینوا با هالومی

سالاد ها انواع متنوعی دارند که می توانید آنها را به عنوان غذای اصلی یا پیش غذا تهیه کنید. معمولاً بیشتر افراد برای پیش غذا سالاد مرغ یا سالاد ماکارونی را می شناسند؛ اما شما می توانید با استفاده از دانه های کینوا هم یک سالاد خوشمزه تهیه کنید که علاوه بر طعم دلپذیری که دارد بسیار مقوی، کامل و سرشار از ویتامین می باشد و برای سلامتی شما بسیار مفید است، زیرا کینوا سرشار از آهن و ویتامین های گروه ب و مس است که برای سلامتی قلب و فشارخون و گوارش شما مفید است.

 

در ادامه با طرز تهیه سالاد کینوا آشنا خواهید شد و اگر از این دانه های خوش طعم در کنار هالومی استفاده کنید یک سالاد بی‌نظیر را برای وعده ناهار یا شام خود خواهید داشت.

این سالاد جزو غذاهای رژیمی هم محسوب می شود و در صورتی که تمایل به داشتن یک رژیم غذایی سالم و کم کالری دارید می توانید آن را در لیست غذایی خود قرار دهید.

 

این مطلب را هم ببینید...
ته چین مرغ

کینوا فاقد گلوتن است و منبع خوبی برای پروتئین خواهد بود. در ادامه با مواد لازم برای تهیه سالاد کینوا برای 4 نفر آشنا می شوید و در صورتی که تمایل دارید این سالاد را برای تعداد نفرات کمتر یا بیشتر تهیه کنید باید نسبت ها را رعایت کنید و مقدار مواد اولیه را تغییر دهید.

تهیه این سالاد بسیار آسان است و کمتر از نیم ساعت زمان میخواهد.

 

مواد لازم برای تهیه سالاد کینوا

 

شیوه تهیه سالاد کینوا

برای تهیه این سالاد خوشمزه باید در اولین مرحله یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را داخل یک تابه ریخته و اجازه دهید گرم شود و بعد پیاز و فلفل را داخل آن تفت دهید و وقتی که سبک و نرم شدند، دانه های کینوا را هم به محتویات تابه اضافه کنید و حدود 3 دقیقه آنها را تفت دهید.

 

در ادامه می توانید عصاره سبزیجات را هم به آنها اضافه کنید و با بیشتر کردن شعله آنها را به جوش بیاورید؛ وقتی که عصاره جوشید تا حد زیادی بخار می شود و در این هنگام می توانید شعله ی گاز را کمتر کنید و اجازه دهید برای مدت 15 دقیقه محتویات شما بپزند.

 

شیوه تهیه سالاد کینوا

 

حالا کمی جعفری خرد شده را هم به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شود. برای اینکه سس سالاد کینوا را هم تهیه کنید باید کمی آب لیمو، روغن زیتون و کمی پوست لیمو و جعفری و شکر را با هم مخلوط کنید تا سس سالاد شما آماده شود

و می توانید داخل یک ماهیتابه پنیر کبابی را هم گریل کنید و وقتی که دو طرف آن طلایی شد مواد را در ظرفی که می خواهید سرو کنید و پنیرهای کبابی را هم روی سالاد بچینید و در نهایت سس را روی تمام محتویات ظرف بریزید.

این مطلب را هم ببینید...
جوجه کباب

 

در نظر داشته باشید که می‌ توانید برای چاشنی سالاد از انواع مختلف ادویه هایی که به آن علاقه دارید استفاده کنید.

چنانچه تمایل ندارید کینوا سرخ شود می‌ توانید آن را داخل فر یا ماکروفر هم بپزید.

همچنین برای تکمیل شدن این سالاد می توانید از سایر سبزیجات و همچنین کاهو و خیار هم استفاده کنید.

 

سالاد کینوا و هالومی

لینک کوتاه مطلب: http://gozaltabrizim.com/GozaL68ucf
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =

بالا