سالاد سیب زمینی

سالاد سیب زمینی

 

مواد لازم برای تهیه سالاد سیب زمینی

 
زمان پخت30

 

نمک به مقدار لازم

 

روغن زیتون2 قاشق غذاخوری

 

آب لیمو ترش1 قاشق غذاخوری

 

سیب زمینی4 عدد متوسط

 

شکر1 قاشق چایخوری

 

خیار شور6 عدد

 

پیازچه2 ساقه

 

کنسرو ذرت2 قاشق غذاخوری

 

شوید خرد شده1 دسته

 

ماست چکیده2 قاشق غذاخوری

 

سس مایونز2 قاشق غذاخوری

 

خردل1 قاشق غذاخوری

 

سیب زمینی یکی از مواد مغذی و خوشمزه ای است که با استفاده از آن غذاها و سالادهای متنوعی را می‌توانید تهیه کنید. در این مطلب قصد داریم شما را با مواد لازم برای تهیه سالاد سیب زمینی آشنا کنیم و سپس طرز تهیه سالاد سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد. برای اینکه طعم سالاد سیب زمینی شما هم لذیذ و دلچسب باشد و ظاهر جذابی داشته باشد بهتر است مواد اولیه را با همان نسبت هایی که ذکر کرده ایم به کار ببرید و اگر خواستید حجم بیشتری از این سالاد را تهیه کنید با رعایت نسبت ها، مقدار مواد اولیه را تغییر دهید.

با این مقادیر سالاد سیب زمینی برای 4 نفر تهیه می شود و برای چاشنی سالاد طرز تهیه سس خردل را به شما آموزش خواهیم داد.

 

بهترین طرز تهیه سالاد سیب زمینی

در اولین مرحله برای تهیه این سالاد باید سیب زمینی ها را خوب بشویید و تمیز کنید که گل و لای روی آن نماند. و بعد آن را داخل قابلمه ریخته و آب روی آن بریزید تا جایی که روی سیب زمینی ها را بگیرد. قابلمه را روی شعله گاز بگذارید و صبر کنید تا آب بجوشد و سیب زمینی ها هم بپزند اما نباید له شده باشند.

این مطلب را هم ببینید...
طرز تهیه بستنی سنتی

سپس به سراغ شویدها بروید و آن ها را پاک کنید و بشویید و درون آبکش بگذارید و وقتی آب اضافی آن گرفته شد به اندازه ریز آن ها را خرد کنید.

 

خیارشورها را هم مکعبی خرد کنید. یک کاسه بزرگ بردارید و این خیارشورها را با ذرت و شوید خرد شده ترکیب کرده و هم بزنید.

به منظور تهیه سس خردل باید یک کاسه دیگر را انتخاب کنید و سس مایونز و ماست چکیده و سس خردل و شکر و روغن زیتون را داخل آن ریخته و هم بزنید تا جاییکه شکر کاملا حل شود

 

یک نصف لیمو را برداشته و آب آن را بگیرید و داخل سس بریزید و وقتی که شکر خوب حل شد و محتویات سس یکنواخت شد، ظرف را داخل یخچال بگذارید تا طعم مواد به خورد یکدیگر برود و خودش را بگیرد.

سپس پوست سیب زمینی آب پز ها را هم بکنید و به شکل مکعبی خورد کنید و به محتویات سالاد اضافه نمایید و در نهایت سس خردلی که آماده کرده اید را روی آن بریزید و آرام هم بزنید تا سس به همه مواد برسد.

سالاد سیب زمینی را برای مدتی داخل یخچال بگذارید تا جا بیفتد و خنک شود و طعم بگید و هنگام سرو کردن کمی هم کنجد روی آن بریزید و نوش جان کنید.

 

سالاد سیب زمینی ایتالیایی

لینک کوتاه مطلب: http://gozaltabrizim.com/GozaLZKCN7
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

بالا