جوجه کباب ترش فسنجانی

جوجه کباب ترش فسنجانی

 

مواد لازم برای تهیه جوجه کباب ترش فسنجانی

 

زمان پخت30

 

پودر سیربه مقدار دلخواه

 

آبلیمویک قاشق چای خوری

 

نمک و زردچوبه به مقدار لازم

 

مرغ یک کیلو نیم

 

رب انار1/5 فنجان

 

آب یک استکان

 

روغن زیتون یک فنجان

 

پیازیک عدد

 

گردو آسیاب شده1/5 فنجان
 

جوجه فسنجونی یکی از غذاهای ایرانی خوش طعم و لذیذی است که می‌توانید در مدت زمان بسیار کم آن را تهیه کنید و در کنار خانواده و مهمانان از خوردن آن لذت ببرید.

خوشبختانه تمام موادی که برای تهیه این غذا مورد نیاز است در دسترس شما خواهد بود و می توانید یک غذای بی نظیر را تهیه کنید و آن را در کنار نان یا برنج نوش جان کنید.

 

در این مطلب مواد لازم برای تهیه جوجه فسنجونی ترش را برای شما معرفی کرده ایم که اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که این مواد اولیه با نسبت‌های مشخصی کنار هم قرار گرفته اند تا غذای خوشمزه تری را به شما تحویل بدهند.

اگر تصمیم گرفتید این غذا را برای تعداد نفرات بیشتر یا کمتر تهیه کنید باید با رعایت این نسبت ها مقدار مواد اولیه را تغییر دهید.

جوجه کباب ترش فسنجانی

 

بهترین طرز تهیه جوجه کباب ترش فسنجانی

برای تهیه جوجه کباب ترش فسنجانی باید اول مرغ را به شکل جوجه خرد کنید. بهترین قسمت مرغ برای تهیه غذا کتف و بال آن می باشد.

سپس جوجه هایی که خرد شده را داخل یک ظرف بزرگ قرار دهید و آب ، رب انار و آب لیمو را با یکدیگر ترکیب کنید و داخل جوجه ها بریزید و آن را کاملا مخلوط کنید تا سس رب انار به تدریج به خورد مواد اولیه برود و به آن طعم بدهد.

این مطلب را هم ببینید...
دلمه و کوفته

 

پس از آن مقداری نمک، زردچوبه و فلفل و در صورت تمایل کمی پودر سیر داخل آن بریزید و مجدداً آنها را ترکیب کنید تا مواد کاملاً یکدست شوند.

پس از آن گردوهایی که آسیاب کرده اید را داخل مواد جوجه خود بریزید و با هم ترکیب کنید.

اکنون باید پوست پیاز را هم بگیرید و آن را به خوبی بشویید و ریز خرد کنید و یا در صورت تمایل پیاز را رنده کنید و مقداری از آب آن را بیرون بریزید و بعد این را هم به مواد جوجه خود اضافه کنید و با هم ترکیب کنید تا محتویاتی که برای طعم دادن به جوجه مخلوط کردید کاملا به خورد جوجه ها برود و آن را خوش طعم کند.

 

سپس روی ظرف و روی مرغ ها یک سلفون بکشید و حدود 8 ساعت داخل یخچال بگذارید تا استراحت کند.

هنگامی که این زمان گذشت جوجه‌ها را از یخچال بیرون بیاورید و موادی که روی جوجه ها هست را کنار بزنید و جوجه ها را به سیخ بکشید و به آرامی کباب کنید.

جوجه کباب فسنجانی

 

در صورتی که می خواهید این جوجه را با سس مخصوص میل کنید می توانید مواد جوجه را با یک استکان آب مخلوط کرده و هم بزنید و روی شعله ملایم گاز قرار دهید تا بجوشد و غلیظ تر شود و کاملا جا بیفتد.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر بخواهید سس تهیه کنید باید اول سس را آماده کنید و بعد جوجه ها را کباب کنید.

 

جوجه کباب ترش

لینک کوتاه مطلب: http://gozaltabrizim.com/GozaLRCcLE
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − پنج =

بالا