جملات تاکیدی که برای رسیدن به آرامش نیاز دارید

جملات تاکیدی که برای رسیدن به آرامش نیاز دارید

در این مقاله قصد داریم جملات تاکیدی  و عبارت تاکیدی را که برای رسیدن به آرامش نیاز دارید، به شما معرفی کنیم.

در جهان پر از استرس و تنش، داشتن ذهنی آرام بهترین موهبت در زندگی هر کسی است. ما اغلب در موقعیت‌های پر استرس و ناآرام قرار داریم. برای اینکه در چنین شرایطی خوب عمل کنیم به میزان معینی از آرامش نیاز داریم. ما اغلب با شرایطی مواجهیم که در آن احساسات به هیجان درمی‌آیند و ذهنمان آکنده از نگرانی‌ها، تردیدها و استرس‌هاست.

 

در این زمان‌ها آرامش درون از اهمیت بسیاری برخوردار است. ما می‌توانیم در هر موقعیتی‌ آرامش داشته باشیم؛ در محل کار، مدرسه، دانشگاه، در معاشرت با مردم و زمانی که تنها هستیم.

 

چگونه هنگام نیاز می‌توان به ‌آرامش درونی رسید؟

از طریق آموزش های ویژه می‌توان به آرامش رسید. اما هر کسی وقت و انرژی خود را صرف یاد گرفتن این مهارت‌ها نمی‌کند. اغلب مردم بسیار پرمشغله‌اند. آنها زمانی ضرورت آرامش در زندگی را متوجه می‌شوند که در شرایط استرس‌زا و سخت قرار می‌گیرند. البته باید برای یادگیری آرامش هر روز وقت گذاشت. اما قبل از آموزش دیدن برای کسب آرامش، هنگام نیاز فوری به ‌آرامش چه کاری باید انجام داد؟ در اینجا می‌خواهم بر نحوۀ به کارگیری جملات تاکیدی تمرکز کنیم و از این طریق به شما کمک کنیم آرامش درونی را تجربه کنید.

جملات تاکیدی درمورد چیزهایی هستند که در زندگی می‌خواهید داشته باشید یا تغییر دهید. با تکرار این جملات مثبت، به ذهن ناخودآگاهتان تلقین می‌کنید تا مطابق با این عبارات عمل کنید. این عبارات می‌توانند هرچند به طور موقت آرامش‌بخش باشند. همچنین هنگامی که به مدیتیشن مشغول هستید، این عبارات می‌توانند کمک‌کننده باشد.

این مطلب را هم ببینید...
اگر این ۱۰ نشانه را دارید، هرگز ثروتمند نمی‌ شوید

یکی از اهداف اصلی مدیتیشن آرامش ذهن است. وقتی مدیتیشن ادامه پیدا کند، کم کم با آرامش درونی همیشگی مواجه می‌شوید. اما در آغاز کار به عنوان یک مبتدی به احتمال قوی ذهنتان بسیار مشوش است و به چیزی نیاز دارید که شما را آرام کند. در چنین مواقعی جملات تاکیدی بسیار مفید و سودمند هستند. در زیر فهرستی از جملات تاکیدی برای آرامش آمده‌اند، هر کدام را که می‌خواهید انتخاب کنید. شاید نیاز باشد که هر کدام از آنها را چند بار تکرار کنید.

  • یک عبارت تاکیدی را در یک زمان برای چند بار تکرار کنید. با توجه و شور و اشتیاق این کار را انجام دهید و آنچه را که می‌گویید، باور کنید.وقتی که با شرایط استرس‌زا و دشوار مواجه می‌شوید، یکی از این جملات تاکیدی را تکرار کنید.
  • اگر در طی روز نمی‌توانید از این عبارات استفاده کنید، هنگام رفتن به رختخواب می‌توانید آنها را تکرار کنید.
  • ممکن است که این عبارات را تنها قبل از شروع مدیتیشن به کار برید.

جملات تاکیدی برای آرامش درونی

  • تمام نگرانی‌ها و استرس‌ها از ذهن من خارج می‌شوند و آرامش جایگزین آن می‌شود.
  • هر نفس من آکنده از آرامش است.
  • تمام افکار غیرضروری اکنون از ذهنم می‌روند و به من اجازه می‌دهند تا آرامش را تجربه کنم.
  • از تمام نگرانی‌ها و استرس‌ها رها می‌شوم و به جای آن آرامش و اعتماد به نفس می‌گیرم.
  • من در هر موقعیتی آرامش خود را حفظ می‌کنم.
  • من هستم که تصمیم می‌گیرم چه افکاری داشته باشم و کدام افکار را رد کنم.
  • ذهن من آرام می‌شود درحالی‌که به من اجازه می‌دهد تا خواب عمیق و مفیدی داشته باشم.
  • همۀ افکار از ذهنم خارج می‌شوند و خواب خوبی خواهم داشت.
  • هنگام انجام مدیتیشن، ذهنم از افکار رها می‌شود.
  • هنگام مدیتیشن ذهنم در آرامش است.
  • من با خود و جهان در صلح و آرامش هستم.
  • من در تمام شرایط سرشار از آرامش، انرژی و قدرت درونی هستم.
  • من می‌توانم هر زمان که بخواهم از افکارم رهایی بیابم.
  • در هر شرایطی می‌توانم ذهن و جسم خود را آرام سازم.
  • هر موقعیت و شرایطی را با آرامش و خود- مهاری اداره می‌کنم.
این مطلب را هم ببینید...
زندگینامه پروانه وثوق فرشته نجات کودکان سرطانی

آرامش درون، فاکتور کمرنگ شده زندگی در عصر حاضر است زمانی که درونمان از آرامش کافی برخوردار نباشیم نمی توانیم بر روی هدف مشخصی تمرکز کنیم. احتمالا اکثر شما اپیزود دو انیمیشن پاندای کونگفوکار را دیده اید. در این قسمت قهرمان داستان بعد از کسب موفقیت در قسمت اول دچار بحرانی می شود که از دوران کودکی خود با آن دست به گریبان است و همین موضوع باعث می شود تا در جستجوی آرامش درونی از دست رفته خود باشد. در این داستان علیرغم درونمایه طنزی که دارد، حاوی پیام مهمی است. این پیام این است تا زمانی که دست به گریبان کشمکش و سردرگمی های درونی هستیم نمی توانیم بر اهداف خود به نحو احسن متمرکز شویم. مشکلات ریشه ای، تسویه حساب های عاطفی گذشته، عقده ها و کمبودهای کودکی عواملی هستند که باید یک بار برای همیشه ریشه یابی و حل شوند. زیرا چنانچه حل نشده باقی بمانند بر روی هم تلنبار شده و منجر به بروز مشکلات بزرگتری می شوند. اما قطعا حل این مشکلات به تنهایی کار دشواری است. یادتان باشد که ما فقط یک بار زندگی می کنیم، پس زیبا و موفق زندگی کنیم.

لینک کوتاه مطلب: http://gozaltabrizim.com/GozaLHqbfF
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − چهارده =

بالا