ته چین بادمجان و گوجه

ته چین بادمجان و گوجه

 

مواد لازم برای تهیه ته چین بادمجان و گوجه

 

زمان پخت90

 

گوجه1 عدد

 

زعفران به اندازه کافی

 

برنج1 پیمانه

 

تخم مرغ1 عدد

 

بادمجان متوسط1 عدد

 

ماست4 قاشق غذاخوری

 

گوشت مرغ یا گوسفند به دلخواه100 گرم

 

نمک فلفل و دارچین به مقدار کافی
 

یکی از محبوب ترین غذاهای ما ایرانی ها ته چین است که مدل‌های مختلفی برای تهیه ته چین ارائه می‌شود و معمولاً ذائقه و سلیقه افراد است که تعیین کننده موادی که ته چین قرار می‌گیرد خواهد بود.

معمولاً بیشتر ما ته چین مرغ را امتحان کرده ایم و از خوردن آن لذت بردیم و به همین منظور طرز تهیه ته چین مرغ را در یک مطلب به صورت کامل برای شما شرح داده ایم.

اما در این مطلب تصمیم داریم شما را با دستور پخت ته چین بادمجان و گوجه آشنا کنیم تا یک طعم بی‌نظیر را تجربه کنید و در کنار خانواده از خوردن این غذای لذیذ لذت کافی را ببرید.

 

این غذا یک وعده کامل برای مهمانی ها و مناسبت های شما محسوب می‌شود که برای تهیه آن لازم است ابتدا مواد لازم برای تهیه ته چین بادمجان و گوجه را بشناسید تا آنها را آماده کنید و سپس طرز تهیه ته چین بادمجان و گوجه را به شما آموزش می دهیم.

 توجه داشته باشید که مواد اولیه با نسبت های دقیقی کنار هم قرار گرفته اند تا غذای شما طعم و کیفیت بهتری داشته باشد.

 

این میزان مواد اولیه ته چین بادمجان و گوجه برای 2 نفر را فراهم می کند. اگر تصمیم گرفتید این غذا را برای افراد بیشتری تهیه کنید باید با رعایت نسبت های دقیقی که بین مواد اولیه ذکر شده مقدار آنها را افزایش دهید تا غذای شما با همان کیفیت باقی بماند. در ادامه طرز تهیه ته چین بادمجان و گوجه را به شما آموزش می دهیم.

این مطلب را هم ببینید...
استانبولی پلو

 

بهترین طرز تهیه ته چین بادمجان و گوجه

به منظور تهیه این غذا باید داخل قابلمه مقداری گوشت مرغ یا گوشت گوسفند با یک پیاز و کمی آب و نمک و زردچوبه بریزید و روی شعله گاز قرار دهید تا گوشت شما کاملاً بپزد. وقتی که گوشت پخت آن را به صورت ریش ریش در آورده و کاملاً خرد کنید.

در همین فاصله به سراغ برنج بروید و برنج ها را کاملا خوب شسته و خیس کنید و آن را هم روی شعله گاز بگذارید تا به صورت نیم پز دربیاید و بعد آن را آبکشی کنید.

 

در مرحله بعدی باید داخل یک کاسه ماست، تخم مرغ، زعفران و نمک و فلفل را مخلوط کنید و هم بزنید و بعد برنج آبکشی را به آن اضافه کنید و روی بادمجان ها و گوجه هایی که صورت حلقه ای در آورده اید کمی نمک بپاشید و آنها را سرخ کنید.

سپس کف ظرف مورد نظری که می‌خواهید ته چین داخل آن تهیه کنید را چرب کنید و دو یا سه سانتی متر از مایع برنج را درون آن بریزید و سپس آنرا صاف کنید و گوشت یا مرغی که ریش ریش کرده اید را روی آن بچینید و دوباره روی آن کمی از برنج بریزید و بعد گوجه های سرخ شده را قرار بدهید و دوباره برنج و لایه بعدی بادمجان سرخ شده بگذارید و در آخرین لایه مایع برنج را روی بادمجان ها بریزید.

 

اگر تمایل داشته باشید می توانید تعداد لایه ها را کمتر بگذارید و همه مواد را در وسط ته چین بین دو لایه برنج بگذارید.

این مطلب را هم ببینید...
طرز تهیه شامی مرغ

برای اینکه برنج شما طعم بهتری داشته باشد می توانید مقداری هم دارچین روی آن بپاشید.

سپس فر را روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و آن را روشن کنید تا فضای داخلی اش گرم شود و روی ظرف ته چین را به کمک فویل نازکی پوشانده و درون فر قرار دهید.

بعد از یک ساعت آن را از فر بیرون بیاورید. در این مدت زمان ته چین شما کاملاً دم کشیده و محتویات داخلی آن هم پخته است و می توانید آن را در ظرف دلخواه سرو کرده و نوش جان کنید.

 

تزیین ته چین بادمجان و گوجه

ته چین بادمجان گوجه

ته چین گوجه بادمجان

لینک کوتاه مطلب: http://gozaltabrizim.com/GozaLpxZ44
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 2 =

بالا