آبگوشت کله پاچه

آبگوشت کله پاچه

 

مواد لازم برای تهیه کله پاچه

 
زمان پخت120

 

نمک و فلفل به مقدار لازم

 

سیر4 تا 5 حبه

 

آب1 لیتر

 

نخود100 گرم

 

کله پاچه گوسفند1 دست

 

پیاز درشت2 عدد

 

زرد چوبه1 قاشق چای خوری
 

اگر به دنبال پیدا کردن یکی از اصیل ترین و جذاب ترین غذاهای ایرانی باشید حتماً در صدر این لیست کله پاچه قرار می‌گیرد که طعم بسیار فوق العاده و لذیذی دارد که البته بعضی ها از ظاهر این غذا ترس دارند، ولی طعم بی‌نظیری دارد.

باید توجه داشته باشید تهیه این غذا اصول و نکاتی دارد که برای خوشمزه تر شدن آن باید حتما بدانید و آن را رعایت کنید.

 

برای تهیه کله پاچه یکسری مواد اولیه احتیاج دارید که لیست مواد اولیه را با نسبت های دقیقی که بین آنها مورد نیاز است برای شما ذکر کرده ایم.

این مقدار مواد اولیه کله پاچه برای 4 نفر را فراهم می‌کند و اگر بخواهید کله پاچه را برای تعداد نفرات بیشتر یا کمتر تهیه کنید باید مقدار مواد اولیه را کاهش یا افزایش دهید تا طعم کله پاچه حرفه‌ای و لذیذ باشد. در ادامه مواد لازم برای تهیه کله پاچه را به شما آموزش خواهیم داد.

 

طرز تهیه کله پاچه

برای تهیه کله پاچه بهتر است که از شب قبل نخودها را داخل آب بخیسانید و چند مرتبه آب آن را عوض کنید این کار باعث می‌شود هم نفخ نخود گرفته شود و باعث ایجاد دل‌درد نباشد و هم روند پخت نخود را سریع تر می کند.

این مطلب را هم ببینید...
ته چین بادمجان و گوجه

برای اینکه کله پاچه تهیه کنید باید اول کله و پاچه را با هم بپزید. برای شروع مرحله پختن کله پاچه باید اول به اندازه‌ای که آب روی کله پاچه کاملاً گرفته شود داخل قابلمه آب پر کنید و روی شعله گاز بگذارید و زیر آن را زیاد کنید تا آب به جوش برسد.

 

 کله پاچه

 

هنگامی که آب بجوشد، روی آن کف قهوه ای جمع می‌شود که بهتر است یکبار آن را خالی کنید و دوباره داخل قابلمه آب بریزید تا آب شفاف تری روی کله پاچه باقی بماند و حداقل باید نصف کله زیرا آب قرار گرفته باشد و قابلمه را از آب پر کنید و روی شعله زیاد گاز بگذارید تا به جوش برسد؛ سپس یک پیاز را به 4 قاچ تقسیم کنید و مقداری سیر و زردچوبه درون آبی که کنار کله پاچه است بریزید.

 

پس از آن باید نخودهایی که خیس خورده را درون قابلمه بریزید و در قابلمه را محکم ببندید و شعله را کمتر کنید.

باید منتظر بمانید که کله‌ پاچه با شعله آرام به تدریج بپزد تا همه محتویات آن مغزپخت شود و در اواخر پختن کله پاچه بهتر است نمک و فلفل را اضافه کنید و طعم آن را تست کنید.

برای سرو کله پاچه می‌توانید از لیموترش تازه یا نارنج استفاده کنید تا طعم بهتری به آن بدهد.

برای اینکه کله پاچه خوش طعم تر باشد می توانید به صورت کامل و یا گوشت آن را جدا سرو کنید.

نخود آب کله پاچه شما را خوشمزه تر می کند و بوی بد آن را از بین می برد. شما می توانید به اختیار خود نخود بریزید یا نریزید.

این مطلب را هم ببینید...
کازان کباب ترکیه ای

 

اگر تمایل داشته باشید می توانید اواخر پختن کله پاچه چند لیمو عمانی داخل آن بیندازید. اگر از همان ابتدا نمک در کله پاچه بریزید دیرتر می پزد پس بهتر است آن را اواخر پخت کله پاچه اضافه کنید.

برای از بین بردن چربی هم از آب لیموی تازه استفاده کنید. بهتر است کله پاچه تازه باشد. کله میش یا بز گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.

استفاده از دارچین طعم کله پاچه را تغییر می دهد و می توانید هنگام خوردن کمی به غذای خود اضافه کنید. معمولاً کله پاچه را به عنوان صبحانه میل می کنند ولی شما می توانید به عنوان وعده غذایی اصلی در ناهار یا شام هم نوش جان کنید. برای آماده سازی مواد اولیه تقریبا 30 دقیقه زمان احتیاج هست.

 

 کله و پاچه

لینک کوتاه مطلب: http://gozaltabrizim.com/GozaLt4u0R
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + نه =

بالا