چگونه از زمان حال لذت ببریم؟

چگونه از زمان حال لذت ببریم؟

زندگی در زمان حال و لذت بردن از داشته‌ها، موهبتی است که تجربه‌ی متفاوت و دلپذیری از زندگی را فراهم می‌کند. اما چگونه می‌توانیم در زمان حال زندگی کنیم؟

هر روز صبح‌ را با این جمله شروع کنید و در طی روز آن را بارها به خودتان یادآوری کنید:

«مطمئن هستم که امروز، اتفاق فوق‌العاده خوبی برایم رخ خواهد داد.»

اغلب ما، آنقدر مشغول فکر کردن درباره آینده و برنامه‌ریزی برای آن و یا فکر کردن به گذشته و افسوس خوردن برای آن هستیم که فراموش می‌کنیم از اتفاقات زیبای زندگی در لحظه حال لذت ببریم. اتفاقاتی که اکنون آن‌ها را نادیده می‌گیریم، یک ثانیه بعد تبدیل به گذشته‌ای می‌شوند که بابتشان افسوس می‌خوریم.

ثانیه و دقیقه‌ای که اکنون گذشت، دیگر هیچ‌وقت برای شما تکرار نمی‌شود و شما هرگز به یک ثانیه قبل خود باز نمی‌گردید. یکی از موضوعاتی که ارزش یاد گرفتن دارد، آن است که چطور بتوانیم از زمان حال لذت ببریم؟

 

برای لذت بردن از زمان حال، در مسیر خودآگاهی قرار بگیرید

برای اینکه بتوانید عملکرد بهتری در زندگی داشته باشید، اتفاقات و وقایع مختلف زندگی‌تان را مدیریت کرده و شادی بیشتری را تجربه کنید، لازم است خودتان را بیشتر بشناسید. باید بیش از پیش نسبت به دلایل پنهان پشت افکار و احساسات خود آگاهی داشته باشید. هر آنچه اکنون هستید، هر آنچه در این لحظه دارید و جایی که ایستاده‌اید، نتیجه‌ی انتخاب‌ها و تصمیم‌هایی است که پیش از این گرفته‌اید.

پس، اگر می‌خواهید در آینده فرد دیگری باشید و در جایگاه دیگری قرار داشته باشید، به تصمیم‌ها و انتخاب‌های امروزتان توجه ویژه‌ای نشان دهید.

این مطلب را هم ببینید...
زندگینامه آدام موسری مدیر جدید اینستاگرام

 

قدرشناس موهبت‌های الهی باشید

در زندگی‌مان، موهبت‌های بسیاری ازجمله سلامتی و حق حیات به ما اعطا شده که می‌توانیم به آنها توجه کرده و سپاس‌گزار باشیم. به‌جای دیدن نقص‌ها و کاستی‌ها که در اصل محصول تفکرات خودمان است، می‌‌توانیم روی جنبه‌های مثبت زندگی و زمان حال متمرکز شویم.

سعی کنید از تمام فرصت‌هایی که روزانه برای خوشحال بودن، خندیدن و شادبودن مهیا می‌شود، استفاده کنید تا بتوانید به‌صورت  کامل از لحظه‌ی حال لذت ببرید. متوجه تک‌تک لحظات خوب و خوش زندگی‌تان باشید و قدرشناس آنها باشید. کم‌کم، سپاسگزاری و قدرشناس بودن در هر لحظه‌ی زندگی، تبدیل به عادتی همیشگی می‌شود. دراین صورت می‌توانید احساس شادمانی بیشتری را تجربه کنید.

 

عادت به شکرگزاری را به زندگی‌تان وارد کنید

اگر واقعاً می‌خواهید در زمان حال زندگی کنید و از آن لذت ببرید، باید عادت و رفتار «شکرگزار بودن» را در خود نهادینه کنید. عادت به شکرگزاری و انتقال حس شکرگزاری به دیگران، قدردان بودن و تشکر کردن، شکرگزاری برای نعمات فوق‌العاده‌ای که در زندگیتان وجود دارد، تأثیر بی‌نظیری بر شخصیت‌ و توانایی‌‌های ما می‌گذارد و کمک می‌کند تا درک بهتری از لحظه‌ی حال داشته باشیم.

 

نگرش شکرگزارانه، شما را گرم‌تر، صمیمی‌تر و خوش مشرب‌تر می‌کند. این نگرش، شما را از تمام چیزهای خوبی که در اطرافتان وجود دارد، مطلع می‌کند. زمانی که شکرگزاری را تمرین کنید، پس از مدتی ذهن‌تان عادت می‌کند فقط چیزهایی را ببیند که بابت‌شان شکرگزار هستید.

 

روی خواسته‌ی خودتان متمرکز شوید و به چیزهایی که دوست دارید به‌دست آورید، فکر کنید.
در مسیر شکرگزاری گام بردارید. از هر اتفاقی در زندگی‌تان درس بگیرید. حتی شکست‌، می‌تواند به شما کمک کند محکم‌تر از گذشته گام بردارید.

اگر به‌شما بگوییم برای امروز، دو نعمت از موهبت‌های  الهی که برای داشتن آن‌ها در زندگی‌تان شکرگزار هستید را نام ببرید؛ کدام نعمت‌ها را برخواهید شمرد؟

این مطلب را هم ببینید...
اصول کسب ثروت

فکر کردن به این سؤال باعث می‌شود ذهنتان به دنبال خوبی‌های زندگی‌ بگردد و توجه شما به سوی مثبت‌ها جلب شود.
یادتان باشد که توجه شما، همان ارتعاش شماست و ارتعاش شما زندگی شما را می‌سازد. پس برای اینکه در آینده فرد دیگری باشید و در جایگاه دیگری قرار داشته باشید، باید همین حالا اقدام کنید.

 

لینک کوتاه مطلب: http://gozaltabrizim.com/GozaLirnhE
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =

بالا