ته چین مرغ

ته چین مرغ

مواد لازم برای تهیه ته چین مرغ

 
زمان پخت60

 

کره50 گرم

 

زعفران دم شده یک فنجان

 

نمک به مقدار لازم

 

شکریک قاشق سوپ‌ خوری

 

ران کامل مرغ یک عدد

 

زرشک50 گرم

 

سینه کامل مرغ یک عدد

 

پیاز متوسط دو عدد

 

ماست کم چرب200 گرم

 

برنج نیم کیلو

 

زرده تخم مرغ چهار عدد

 

روغن مایع یک فنجان

 

خلال پسته و بادام در صورت تمایل
 
 
ته چین مرغ جزو غذاهای اصلی و پرطرفدار در سفره غذای ایرانی ها است که روش های مختلفی برای پختن آن وجود دارد و تقریباً بسیاری از افرادی که نمی توانند این غذا را به خوبی بپزند، مدام به دنبال پیدا کردن راز های پخت ته چین هستند تا بالاخره بتوانند خوشمزه‌ ترین طعم را از این غذا بگیرند .
 
برای پاسخ به همین نیاز در ادامه طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی را به شما آموزش خواهیم داد. یکی از مهمترین ویژگی های ته چین ته دیگ ضخیم و ترد آن است که برای هر ذائقه ای لذت لذیذ و خوشمزه است و علاوه بر طعم، این غذا جزو غذاهایی است که باید ظاهر دلفریبی هم داشته باشد تا باعث تزیین‌ سفره شما شود و بهتر است همه فوت و فن های پخت ته چین را یاد بگیرید تا بتوانید بهترین ته چین را برای خود و خانواده و همچنین مهمانی هایتان فراهم کنید .
 
ته چین زعفرانی جزو غذاهای اصلی است که در ادامه طرز تهیه و مواد لازم برای آن را برای تعداد 5 نفر مشاهده می کنید و طبخ این غذا کار آسانی است و کمتر از 30 دقیقه آماده سازی آن طول می کشد و بعد از آماده سازی، نیم تا 1 ساعت برای پخت آن زمان لازم است . علاقه و سلیقه شما برای تعیین رنگ ته دیگ ته چین می تواند این زمان را کمی تغییر دهد و رنگ طلایی تر یا تیره تری به شما بدهد.
 

بهترین طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی

برای اینکه بتوانید ته چین زعفرانی مجلسی و قالبی خود را با مرغ بپزید و از خوردن آن لذت ببرید می توانید طبق مراحلی که در ادامه خواهیم گفت پیش بروید . البته می‌ توانید علاوه بر مرغ از گوشت ماهیچه گوسفند هم استفاده کنید و از ته چین قالبی که در نهایت برای شما آماده می شود لذت ببرید .

این مطلب را هم ببینید...
سالاد لوبیا چشم بلبلی

در مرحله اول برای پخت ته چین مجلسی زعفرانی با مرغ ؛ باید مرغ را با کمی زردچوبه و نمک و آب بپزید و یک پیاز سالم را تکه تکه کرده و داخل آب بیندازید تا بوی مرغ گرفته شود و چون قرار است مرغ داخل برنج هم با بخار پخته شود، نیازی نیست که به صورت کامل آن را بپزید ، بلکه بعد از نیم ساعت می توانید گوشت را از استخوان جدا کرده و با قیچی یا چاقو آن را به قطعات کوچکتری تقسیم کنید.

 

 در مرحله دوم باید یک تابه پهن را روی حرارت کم اجاق گاز قرار دهید و یا می توانید ظرف مخصوصی که داخل فر قرار می‌گیرد را برای تهیه ته چین در نظر بگیرید که اگر تصمیم دارید آن را داخل فر بپزید، باید آن را در دمای 180 درجه بگذارید تا کمی گرم شود و بعد ظرفی که مواد ته چین را داخل آن آماده کرده‌اید را درون فر بگذارید.

در مرحله بعدی برای تهیه موادی که داخل ته چین قرار می‌ گیرد، باید ابتدا پیاز را خیلی ریز خرد کنید و داخل یک تابه درون روغن سرخ نمایید تا پیازها سبک و طلایی شوند و سپس تیکه های مرغی که پخته شده بود را به آن اضافه کنید و سرخ نمایید .

برای اینکه ته چین خوشمزه تری داشته باشید پیشنهاد می کنیم که از پیاز به فراوانی استفاده کنید زیرا طعم لذیذ و خوبی در ته چین شما ایجاد می کند.

 

در مرحله بعدی باید برنج آبکش شود و برای این منظور باید آبی که داخل قابلمه ریخته اید را روی حرارت بگذارید و وقتی که جوش افتاد برنج را داخل آن بریزید و قبل از اینکه کاملا نرم شود، آن را آبکش کنید .

این مطلب را هم ببینید...
طرز تهیه خورش قیمه

در واقع بهتر است برنج شما کمی زنده‌ تر آبکش بشود . بعد از اینکه این کار را کردید در یک کاسه تخم مرغ را به خوبی به هم بزنید و در یک ظرف دیگر که اندازه بزرگی دارد نمک و زرده تخم مرغ و زعفران و کمی ماست کم چرب و روغن مایع را با هم مخلوط کنید و بعد  برنج را به آن اضافه کنید و خیلی آرام هم بزنید تا کاملاً یکدست شوند.

 

در مرحله بعدی بهتر است در یک ماهیتابه کوچک یک کره بیاندازید و زرشک را داخل آن بخوبی تفت دهید و مقدار کمی هم شکر به آن اضافه کنید و بعد از اینکه زرشک ها تفت داده شدند ، داخل مایع ته‌چین بریزید و قسمتی را هم برای تزیین نهایی جداگانه کنار بگذارید .

 اگر تمایل داشته باشید که غذای شما عطر بهتری داشته باشد می توانید از یک قاشق گلاب هم داخل زرشک استفاده کنید و یا می توانید پوست پرتقال را هم در یک ماهی تابه تفت دهید و در نهایت برای تزیین روی ته چین قرار دهید.

در مرحله آخر باید یک ظرف تفلون را انتخاب کنید و چند دقیقه داخل فر گرم کنید و بعد با استفاده از یک برس داخل ظرف را کاملاً چرب و روغنی کنید و مقدار نصف موادی که آماده کرده اید را داخل ظرف بریزید و با قاشق آنها را فشرده کنید .

 

سپس مرغ ها را روی مواد ته چین شده بریزید و کمی از زرشک را به آن اضافه کنید و بعد آن را فشرده کرده و بقیه مواد ته چین را روی آن بریزید و مجدداً آن را با کمک قاشق فشرده کنید و روی لایه نهایی کمی روغن مایع بریزید و بعد روی ظرف را با یک فویل پوشانده و برای حدود 1.5 تا 2 ساعت داخل فر بگذارید .

بعد از اینکه ته چین زعفرانی مرغ شما آماده شد ، می توانید از زرشک و خلال پسته و بادام برای تزیین روی آن استفاده کرده و سپس آن را صاف کرده و میل نمایید.

 

 

لینک کوتاه مطلب: http://gozaltabrizim.com/GozaLqnPg8
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

بالا