آبگوشت کشک لری

آبگوشت کشک لری

 

مواد لازم برای تهیه آبگوشت کشک لری

 
زمان پخت180

 

کشک250 گرم

 

نمک و زردچوبه و نعنا خشک به میزان لازم

 

بادمجان سرخ کرده2 عدد

 

روغن مایع به میزان لازم

 

نخود و لوبیا سفید2 پیمانه

 

سیر4 حبه

 

پیاز بزرگ1 عدد

 

گوشت آبگوشتی500 گرم
 

آبگوشت کشک لری جزو غذاهای سنتی و محلی لرستان و اراک است که طعم بسیار لذیذ و فوق‌العاده‌ای دارد و برای تهیه آن مواد اولیه بسیار ساده و قابل دسترسی احتیاج دارید و می توانید این غذای سنتی خوشمزه را در وعده غذایی اصلی ناهار یا شام تهیه کرده و یا در ماه مبارک رمضان به عنوان سحری و افطاری نوش جان کنید.

 

برای آماده سازی مواد اولیه 30 دقیقه زمان نیاز دارید و برای پختن و جا افتادن این آبگوشت تقریبا به سه ساعت زمان احتیاج هست.

اگر به نسبت های دقیقی که بین مواد اولیه در نظر گرفته شده دقت کنید مشاهده خواهید کرد که برای داشتن یک غذای بهتر باید مواد اولیه با نسبت‌های دقیقی کنار هم قرار بگیرند.

این مقدار مواد اولیه آبگوشت کشک محلی برای 6 نفر را فراهم می کند و در صورتی که بخواهید این غذای محلی را برای تعداد نفرات کمتر یا بیشتر تهیه کنید باید با در نظر گرفتن نسبت های بین مواد اولیه مقدار آنها را کاهش یا افزایش دهید تا غذای خوش طعم و بهتری داشته باشید.

 

بهترین طرز تهیه آبگوشت کشک لری

برای تهیه این آبگوشت باید از چند ساعت قبل حبوبات را با آب سرد بخیسانید و چند مرتبه آب آن را عوض کنید تا نفخ حبوبات گرفته شود و زودتر بپزد.

این مطلب را هم ببینید...
پیتزا مارگاریتا

سپس درون یک قابلمه با اندازه مناسب با توجه به تعداد نفرات، حبوبات، گوشت، پیاز و سیر که خرد شده را با 5 پیمانه آب بریزید و روی شعله گاز قرار دهید تا با هم بپزند.

 

بعد از این که 1 ساعت گذشت مواد تقریباً تا حدی پخته و می توانید مقداری نمک و زردچوبه به آن اضافه کنید و در نیم ساعت پایانی پختن آبگوشت بهتر است بادمجان هایی که سرخ کرده اید را داخل آن بریزید تا کنار هم بپزند و طعم آنها با همدیگر ترکیب شود.

 

پس از آن باید نعنای خشک را درون کمی روغن که گرم شده تفت بدهید و قبل از اینکه شعله را خاموش کنید و در مراحل پایانی پختن آبگوشت، نعنای خشک تفت داده شده با مقداری کشک را درون آب جوش بریزید تا چند مرتبه بجوشد.

هنگامی که آبگوشت شما کاملا پخت و جا افتاد می توانید آن را از روی شعله گاز برداشته و صاف کرده و به صورت جدا سرو کنید. مثل سایر آبگوشت ها با نان تلیت آن را نوش جان کنید و بقیه محتویات آبگوشت را هم بکوبید و با ترشی یا سبزی خوردن میل نمایید.

 

آبگوشت کشک

لینک کوتاه مطلب: http://gozaltabrizim.com/GozaL0QVZC
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 1 =

بالا